Yleinen keskustelu > Asiaa Jälkipeleistä

Koeajo: käyttäjäpalaute (ns. karma-pisteet)

<< < (5/12) > >>

Kosonen:
Miksi mä olen pakkasella :(

Rixa:
Tuota noin, pääsevätkö kaikki latomaan karmapisteitä vai onko tossa tyyliin joku alaviestiraja? Jos ei niin olisiko syytä laittaa? Noh ylipäätään aivan turha lisäys. Kyllä tässä on aikojen saatossa ehtinyt oppimaan että ketkä laittavat jotain asiaakin viesteihin ja ketkä pelkkää tuubaa. Huspois tämmöiset muutokset.

McCalhoun:
Mä kirjoitan tälle palstalle erittäin harvoin, ja sisällöltään järkeviä viestejä tuotan tuskin koskaan.
Näistä karmapisteistä olen kuitenkin sitä mieltä, että niistä saatava hyöty voi jäädä kovin vähäiseksi. Jopa niin, että uudistuksesta olisi vain haittaa. Palstalle kirjoittelevat varmaankin monen ikäiset ja kirjalliselta osaamiseltaan monen tasoiset käyttäjät. Toiset hakevat täältä asiallisempaa sisältöä, toiset viihdettä. Jotenkin pelkään, että miinuksia jaeltaisiin (lieneekö jo nyt jaettu) kovin herkästi. Näin avoimella palstalla pitänee vain hyväksyä se, että kirjoitusten taso on kovin kirjavaa.
Eliitillehän voisi tehdä sitten vaikka oman, vain laadukasta tekstiä sisältävän alueen.

Ljpp:
Tästähän on tulossa varsin mielenkiintoinen testi. Ainakin +/- ääniä on jaettu ahkerasti ja itseäni ei niiden jakautuminen ole toistaiseksi yllättänyt (paitsi ehkä se että itse olen vielä plussalla, toistaiseksi ;) )

Etsin ja pengoin SMF:n Karmasta kunnon dokumentaatiota, mutta yllättäin en löytänyt. Jos joku keksii linkin, niin laittakaa ihmeessä tänne. Tällä hetkellä rajoitukset on asetettu seuraavasti:

- Karma-äänissä on todellakin tunnin aikarajoite. Sitä voi kuitenkin säätää - kieltämättä tunti tuntuu turhan lyhyeltä, jos ajatellaan että joku nettirakkari haluaisi "rankaista" jotakuta runsailla miinuksilla
- Karman saa näkymään myös eriteltynä plussat ja miinukset. Itse tykkäsin enemmän tästä esitystavasta, mutta haluaako monikin nuo eriteltynä?
- Karmassa on rajoite joka estää toiminnon uusimmilta käyttäjiltä. En kuitenkaan tässä yhteydessä halua kertoa mikä tuo rajoite on, mutta sen tarkoitus on estää 2. nimimerkin luominen karma-kostoretkiä varten. ( Ja nyt kun joku keksi tästä luoda 2. nimimerkin, niin voin kertoa että se ei ole alkuunkaan suositeltavaa. SMF:ssä on erinomaiset suojaominaisuudet moista aktiviteettia varten)

Toistaiseksi nähdyn keskustelun perusteella, tein sen muutoksen että pistin Karma-viiveeksi 24 tuntia. Jatketaan koeajoa - äänestäkää ja keskustelkaa. Aika mielenkiintoista että näinkin pieni ja sinällään huomaamaton toiminto jakaa mielipiteet noin voimakkaasti.

Torspo:
Kyllähän tämä vaikuttaa kokeilemisenarvoiselta ildealta. Koeajan jälkeen modet tehköön omat päätöksensä asian suhteen. Näin niinkuin try-outtina hyvä juttu.

Kannattais ehkä säätää niin että plussia ja miinuksia voi antaa max 2/pvä, molempia siis kaksi laatuaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta