Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Pohjoismainen liiga

<< < (5/16) > >>

Wille:

--- Lainaus käyttäjältä: JoKaGO - Elokuu 05, 2008, 09:04:19 ---Ja isoin kysymys: Miksi poika on niin huolissaan?

--- Lainaus päättyy ---
Samaa mietin eilen tuota lukiessani. Miksi Saaris-Jussi on niin tyrmäävä kommenteissaan, jotka ovat kuitenkin kohtuullisen helppoja kaataa saman tason vasta-argumenteilla.


--- Lainaus käyttäjältä: JoKaGO - Elokuu 05, 2008, 09:04:19 ---Voihan olla, että tämäkin hanke haudataan vielä kaikessa hiljaisuudessa, ennenkuin sitä edes julkisesti on käynnistetty.
--- Lainaus päättyy ---
Koko idea tuskin edes olisi vielä herättänyt mitään keskustelua Suomessa, ellei Leuaton olisi mennyt tätä iltapulussa hehkuttamaan. Muut osalliset ovatkin kohtuullisen hyvin osanneet pitää turpansa kiinni, eivätkä ole keskeneräisiä asioita halunneet huudella. Harkimo tosin ei osaa suutaan pitää ikinä kiinni missään tilanteessa.


--- Lainaus käyttäjältä: JoKaGO - Elokuu 05, 2008, 09:04:19 ---EDIT: Ei kai vaan koko tivolin taustalla ole Kummolan saaminen ulos kuvioita sotkemasta?

--- Lainaus päättyy ---
Tämä voi olla hyvin todennäköinen syy. Kummola ei hännystelijöineen (esim. Lintumäki) kovin kummoisesti positiivisia ajatuksia herätä monessakaan seurajohtajassa. Mielestäni vertaus SM-liigan ja ramman ankan välillä on aika osuva. Puhutaan liigan kehittämisestä ja kaikesta muusta, mutta kun pitää oikeasti päättää jotain, niin enemmistö miettii tasan omaa napaa ja seuraavaa kautta.

S.T.:
Olen miettinyt tätä uutta liigaa ja mielestäni ajatus 10 joukkueen sarjasta ei ole tarpeeksi hyvä. Muutosta tulee liikaa nykyiseen Sm-liigaan ja katsojien mielenkiinto voisi lopahtaa. Lisäksi takeita suuremmasta kassavirrasta ei olisi, joten kyseisessä hankeessa olisi liikaa riskitekiöitä. Se on totta, että Sm-liiga on tullut kasvun ja rahavirtojen suhteen tiensä päähän, joten markkinoita on haettava Euroopasta.

Minun ehdotukseni Pohjoismaiselle Liigalle on kopiointi NHL:stä. Läntinen konferenssi olisi 9 tai 10 Ruotsalaista joukkuetta ja Itäinen Konferenssi 9 tai 10 Suomalaista joukkuetta. Näihin konferensseihin voisi sitten lisätä Norjalaisen ja Tanskalaisen Mestari joukkueen. Pelimäärä olisi 4 kertainen sarja konferenssin sisällä ja 2 kertainen sarja konferenssien välillä. Näin tulisi 56 peliä, jos konferensseissa olisi 10 joukkuetta. Pudotuspelit paras 7 systeemillä konferenssin sisällä ja lopuksi konferenssin mestarit pelaisivat paras 7 systeemillä pohjoisen pystistä.

Mielestäni tällä tyylillä toteutetussa Liigassa säilyisi mielenkiinto, kun olisi useita tuttuja joukkueita ja ei olisi liikaa pelejä Ruotsalaisia vastaan. Boonuksena tietenkin paikallispelit Ipaa vastaan. Lisäksi markkinat kasvaisivat moninkertaisesti, mainostulot lisääntyisivät ja Kassaan kilisisi paljon hilloa. Uskoisin myös, että muutos ei olisi liian radikaali tavalliselle satunnaiskatsojalle, joten katsoja määrät eivät tippuisi uuden Liigan alkutaipaleella.

Itse henkilökohtaisesti olen pohjoismaisen liigan kannalla, koska kilpailussa on pysyttävä mukana tai muuten Sm-liiga näivettyy. Jos Sm-liiga jatkaa samoilla raiteilla, niin 5-10 vuoden päästä Liigassamme ei enään pelaa edes EHT:n tason pelimiehiä. Tästä taas seuraamuksena olisi pelitason lasku ja katsojien siirtyminen muihin aktiviteetteihin. Jotain olisi kai tehtävä?

Edit: kirjoitusvirhe ja lisäys.

JoKaGO:
Kommentoisin s.t.:n kirjoitusta:
Ihan hyviä ajatuksia, mutta emmehän me tiedä, miksi tämä "viiden kopla" nyt puuhastelee. Onko niin, että loput yhdeksän eivät halua mukaan?
Mää luulen myös, että Ruotsin liigajoukkueilla ei ole hirveästi saatavaa tuossa sun ehdottamassa kuviossa (jos kohta tässä "viiden koplan" kuviossakaan). Siellä liikkuu ihan erisuuruinen raha kuin täällä Suomessa, sillä isot hallit ovat loppuunmyytyjä lähes koko kauden.
Ja ei, en väitä, etteikö ehdottamasi systeemi toimisi. Mutta jos itse uskot vahvasti omaan ideaasi, kukaan ei kiellä toteuttamasta sitä! No, vitsivitsi...

Mun pointti on siinä, että omilla rahoillaan saa jokainen yrittää sitä, mitä parhaakseen katsoo. Ja tuskin "Leuaton" ;D ja muut mitään sellaista kehittelisivät, josta ei jäisi enemmän hilloa kuppiin kuin nyky-liigastamme. Pidätkö sinä tai minä uutuudesta tai emme, on lopulta sivuseikka. Toki voimme äänestää jaloillamme!

sectoid:
Bisneksen näkökulmasta tylysti todettuna euroopan ammattilaisliiga on ainoa vaihtoehto ja elinehto  pohjolan kiekkobisnekselle, jos sitä vielä tulevaisuudessa meinataan tehdä. Kansalliset sarjat tulee näivettymään ja kuihtumaan väistämättä. Ne jotka jää elään menneseen tulee häviämään muutoksen kourissa raskaasti.  Parempi olla heti alkuvaiheessa mukana ja kihdyttämässä muutosta. Se tulee kuitenkin. Kysymys on vaan siitä, että koska tuo tapahtuu.

Ja mitä siihen tulee tykkääkö yleisö uudesta sarjasta vai ei, niin on totaalinen sivu seikka. Kyse on kuitenkin tämän päivän viihteestä ja ihmiset katsoo sitä mitä on tarjolla. Ennemmin tai myöhemmin.

Nordic trophy on itseasiassa varteenotettavampi kuin tuleva mestareiden liiga. Se perustuu edelleen vanhoihin sarjohin ja tuolta pohjalta se ei voi koskaan toimia bisneksen kasvattajana niin hyvin kuin mitä NT.  NT heittää koko paletin uusiksi toteutuessaan. Siksi siihen on helpompi uskoa.

Börje:

--- Lainaus käyttäjältä: sectoid - Elokuu 05, 2008, 19:47:38 ---Ja mitä siihen tulee tykkääkö yleisö uudesta sarjasta vai ei, niin on totaalinen sivu seikka. Kyse on kuitenkin tämän päivän viihteestä ja ihmiset katsoo sitä mitä on tarjolla. Ennemmin tai myöhemmin.
--- Lainaus päättyy ---

Maailmaan mahtuu paljon muutakin viihdettä kuin jääkiekko. Jos yleisö ei koe eurooppalaista liigaa omakseen, he hakevat viihteensä muualta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta