Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Ikimuistoisin kokemus Tapparan pelissä

<< < (8/9) > >>

bwo:
Vuonna 1977 Suomessa oli sähkölakko, josta syystä koti Espoossa oli pitkät pätkät välillä pimeänä. Mutta palasivatpa, jotta radiosta voitiin kuunnella loppuhetket kolmannesta ja ratkaisevasta finaalista, jonka Tappara voitti TPS:aa vastaan 9-1. Siinä eka. Olin 7 vee.

Sitten 1979, kotona telkkarista. Tapparan piti olla ihan vastaantulija, mutta niin vain 5. finaali meni 5-2. Sen jälkeen sykähdyttää lujaa 1982 semeissä Juha Nurmen game fiven kolmannen erän täysi namukahvitus Simo Saarista vastaan ja limppu rysään. Peli 2-1 ja Tappara finaaliin. Viidennen välierän jatkoaika 1988 ja Pauke Järvisen katsomoon lentäneet pelivarusteet. Jos muuten katsotte juutuubista tuota maalia, niin allekirjoittanut näkyy tv-kuvan alalaidassa hyppäämässä jaloilleen. Isän työn kautta meillä oli tuolloin pääsy ifk:n kausikorttikatsomo c4:ään. Ymmärrettävistä syistä kukaan muu ei siinä ympärillä maalia juhlinut.

Ja joo game 7 Espoossa 2003. Ja se kevät. Siinä näitä.

warthog:
Paikan päällä nähtynä kovin juttu on ollut muidenkin mainitsema Tappara-Hifk 15-3 10.4.1988.

Olen nähnyt myöhemmin, kun mestaruus voitetaan (kerran) tai hävitään (pari kertaa). Eikä sellaista riemua tai jurppimista mikään välierä saa aikaan. Mutta kyllä se vaan mieleen jäi, kun punaisia pelaajia oli yhtä paljon vaihto- ja jäähyaitiossa. Eikä sikailuun vastattu sikailulla, vaan tekemällä maali. Viittaan nyt varsinkin Erkki Lehtoseen. Jos mun pitää valita jokin numero, mikä tahansa, niin se on 12. Ja iso syy on just tuossa ottelussa.

Vielä 27 vuotta myöhemminkin menee kylmät väreet kun katsoo vaan tilastosta noita maaleja, syöttöjä ja nimiä niiden takana.

lego:
Koko mestaruuskevät 2003. Tuoreimmista kokemuksista Marjamäen tämän kevään jatkoaikamaali game 6:ssä. Sen pelin jälkeistä yhtä hyvää fiilistä ei ole mikään jääkiekkopeli koskaan aiheuttanut.

Danny:
2014 F2 livenä. Ja sit Masin voittomaali.

Mackerson:
Viime vuoden F2 ku olin paikalla ja ehkä se kuudeski siihen Kärppien voittomaaliin asti ja sit tietysti tän kevään F6 Masin voittomaali jatkoilla. Ei oo tainnu ikinä olla niin hianoo tunnetta ja fiilistä pelin jälkee. 8)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta