Mää oon sitä mieltä, että ottelutapahtumat tuntuu valjulta vain ja ainoastaan siksi, koska Liiga-kiekkoilu on suurimmaksi osaksi aika valjua. Oon siis täsmälleen samaa mieltä kuin IS:n Rantanen & Nyholm eilisessä video-ohjelmassaan.
"Tullaan siihen SM-liigan ongelmaan: Miksei oo häkki täynnä? Miten saadaan tuote kuntoon? Voin sanoo, että se on vaikee tie, että tehdään Kisapuistosta fashinoiva viihdecentraali, johon jengi tulee syömään jotain herkkuruokia, katsomaan kauniita mirkkuja ja vähän verkostoitumaan. Tää ei tuu tapahtumaan tota reittiä, upgreidiä voidaan tehdä mutta se on vuosien tie."
Ja siis toi fashinoiva viihdecentraalihan toimii edes jotenkin just jossakin Hartwallissa, mutta Hakametsässä tai mainitussa Kisapuistossa tai Raksilassa tai Rinkelinmäellä tai Isomäessä tai Hippoksella se on ihan mahdoton ajatus, että ihmiset saataisiin oikein todella todella viihtymään oheistapahtumien ja -ohjelmien kanssa. Senkin takia Tampere tarvitsisi sen uuden monitoimiareenansa, että ihmisillä yksinkertaisesti olisi mukavampaa olla siellä pelissä. Hakametsä ei todellakaan ole enää mukava kun se väkimäärä lähtee sinne kuuden tuhannen pintaan tai yli.
Oon siis samaa mieltä kuin Rant&Nyho siinä videossa, että itse peli pitäisi saada Liigassa viihdyttävämmäksi. Vähemmän viivelähtöjä, vähemmän träppejä, enemmän karvausta, taklauksia, laukauksia. Lisää riskejä, lisää virheitä, lisää maalitilanteita, lisää pelitapahtumia!
Ei se siis poista sitä, etteikö kaikenlaisia oheishärpäkkeitä pitäisi olla ja etteikö mainosten ylivalta musiikin ja pelihidastusten suhteen ole ihan kuolemaksi, mutta silloin kun se itse peli on oikeasti vauhdikasta ja hyvää (katsojien, ei valmentajien mielestä), niin tapahtumassa viihtyy vaikkei myynnissä olisi kuin kylmiä nakkeja ja lämmintä pilsneriä ja vaikka pelikatkoilla soitettaisiin vain Macarenaa. Ja päinvastoin, mikään ei pelasta sitä tapahtumaa, jos 3x20 min seistään oman maalin takana ja pusketaan sitten vastustajan träppiin ja viiden maalitilanteen jälkeen peli päättyy 2-1 rankkareilla.