Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tampereen Ilves 2006-11

<< < (272/345) > >>

mrcrowley:
Ilves -fanit syyllistyivät siihen kaikkein idioottimaisimpaan asiaan eli heittelivät tavaraa jäälle, näyttivät joukolla keskisormea sekä huusivat naisen sukupuolielintä yhteen ääneen. Tämäkö on sitä fanikulttuuria mitä Ilves haluaa kehittää?

Sääliksi käy niitä lapsiperheitä tai muita jääkiekkoviihteen ystäviä, jotka joutuvat kotipeleissä tuollaisen fanilauman toimintaa katselemaan/kuuntelemaan. Puhumattakaan pelaajien ammattiturvallisuudesta. Luistimen töksähtäessä jäällä olevaan kolikkoon seuraukset voivat olla pahimmat mahdolliset.

Itse pelissä Ilves ja Masi Marjamäki alitti riman totaalisesti, kun raukkamainen ajojahti JYP:n Sami Vataseen alkoi. Kahden maalin tappioasemassa Jypiä vastaan pelin viimeisellä minuutilla kertoi jo varmasta häviöstä, joten minkään joukkueen sytyttämisenkään piikkiin sitä ei voinut laittaa. Kaiken lisäksi Marjamäki ei edes onnistunut "ajojahdissaan", vaan taklasi raukkamaisesti kiekosta luopunutta Vatasta. Oikeutettu boksihan siitä tuli ja samalla Masi teki itsestään täydellisen pellen! Saisi liigan kurinpitoelimet vielä puuttua tällaisiin tarkoituksenmukaisiin vahingoittamisyrityksiin.

4_TRA:
Ei kestäny kasetti osalla joukkuetta ja Ilveksen kannattajia Jyp pelissä. Mikä pahinta, yhden perinteikkäimmän seuran kannattajat apinoivat Jokerifaneja, nyt olis syytä kulkea pipo silmillä maaottelutauon loppuun asti! Miksi ei vaan voi myöntää että ei tällä kertaa riitä peli Jypille! Siinä oli kaks erää aikaa tehdä oikeita sankaritekoja mutta Jyp vei puolivaloillakin pelin. Tosi paskaa käytöstä, jälkikasvua en tule viemään Ilves-peleihin vaikka pyytäsvätkin (tosin eivät pyydä joten helppo luvata). Niin ja ne kolikot, todennäköisesti yksi Jyp pelaaja kaatu laidan liki ja liukui Ilveksen pelaajan jalkoihin, siltä näytti. Niin olin hallilla eilen sattuneesta syystä ulkoisen sponsoroinnin turvin, mutta taidan jatkossa jättää väliin.

Naapuri:
Itse en hyväksy milloinkaan travaran heittelyä jäälle, mutta on silti hauska lukea tätä jeesustelua täällä. Voin kertoa olleeni vuosien varrella useammankin kerran Tapparan pelissä, kun kiihkeillä hetkillä (kun tuomarityöskentely on ollut yhtä perseestä kuin eilen) on Tapparan kannattajat heitelleet tavaraa jäälle.

En kuulu niihin jotka kauheasti haukkuvat tuomareita ja hyvin ymmärrän, ettei tuomari voi kaikkea aina näe. Silti sanon ja tämä mielipide on minulla ollut jo pitkään, että en halua nähdä ikinä TomTom Lakkasosta Ilveksen pelissä tuomarina. Hän vaan on mielestäni niin "virhealtis" ja provosoiva tuomari.

mrcrowley:

--- Lainaus käyttäjältä: Naapuri - Lokakuu 31, 2010, 17:07:52 ---Itse en hyväksy milloinkaan travaran heittelyä jäälle, mutta on silti hauska lukea tätä jeesustelua täällä. Voin kertoa olleeni vuosien varrella useammankin kerran Tapparan pelissä, kun kiihkeillä hetkillä (kun tuomarityöskentely on ollut yhtä perseestä kuin eilen) on Tapparan kannattajat heitelleet tavaraa jäälle.
--- Lainaus päättyy ---

Ei ole mitään jeesustelua, vaan ihan tosiasioista on kyse. Tuollaista fanitoimintaa en myöskään hyväksyisi oman suosikkijoukkueeni kannattajilta, mutta eipä ainakaan tämän tai viime kauden peleissä ole moista ollut. Yhtälailla Tom Of Laaksonen on aiheuttanut paskaa Tapparankin peleissä ja onkin ilmeinen Tamperekiekon vihaaja, mutta pidetäänhän kritisiointi sentään järkevällä tasolla.

Olisi vielä mukava kuulla jäsen "naapurin" mietteet Marjamäen ajojahdista pienempikokoisempaan ja nuorempaan huippulahjakkuus Sami Vataseen. Olisi oikeasti kiva tietää mitä Masi tällä haki? Ainakin se eka taklausyritys näytti niin vaaralliselta, että luojan kiitos Vatanen kurkisti taakseen ja ehti väistää niitin. Muuten oltais menty rumasti päin laitaa...

IlvesMan:

--- Lainaus käyttäjältä: mrcrowley - Lokakuu 31, 2010, 18:34:32 ---Olisi vielä mukava kuulla jäsen "naapurin" mietteet Marjamäen ajojahdista pienempikokoisempaan ja nuorempaan huippulahjakkuus Sami Vataseen. Olisi oikeasti kiva tietää mitä Masi tällä haki? Ainakin se eka taklausyritys näytti niin vaaralliselta, että luojan kiitos Vatanen kurkisti taakseen ja ehti väistää niitin. Muuten oltais menty rumasti päin laitaa...
--- Lainaus päättyy ---

Olin Ilveshenkisen kaverini kanssa pelissä.

Oletko sinä nähnyt tilanteet? Minä olen ja niissä ei ollut mitään ihmeellistä. Ilveksen koko joukkueella meni hermot tuomarituomintaan ja Ilves aloitti ainoastaan normaalia kovemman taklaamisen. Marjamäen ensimmäinen taklaus oli täysin puhdas ja kohdistui sillä hetkellä kentällä olleeseen Sami Vataseen joka nyt sattuu pitämään kiekkoa Jypin pakeista ylivoimaisesti eniten ja on näin ollen eniten altis tulemaan taklatuksi. Ensimmäinen taklaus tuli Vatasen luovuttua kiekosta, mutta hän oli silti "kiekollinen pelaaja" ja otti hyvin taklauksen vastaan. Toinen taklaus sen sijaan oli edellisen tapaan myös kova ja taklaus näytti rajulta ainoastaan jälleen kiekollisen kääpiö Vatasen kyykkimisen johdosta.

Tässä kuva http://www.ilves.com/kuvat/juttukuvat/raportti301010b.JPG

Taklaus ei tullut mitenkään selästä tai muuta väärää. Marjamäki ainoastaan taklasi kovaa ja kovalla vauhdilla. Ja vauhtihan ei ole kielletty vaikka sitä olisi miljoona kilometriä tunnissa. Ainoa kuka tilanteessa teki virheen oli kyykkivä Vatanen ja päätuomari, Ilves (ja Tappara) vihaaja Tom Laaksonen.

Ja sanotaan vielä, että Marjamäki olisi taklannut aivan varmasti ketä tahansa Jypin pakkia. Sami Vatanen sattui vain olemaan tällä kertaa kentällä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta