Jääkiekkokeskustelu > Ottelut

SF2: Tappara-Kärpät 26.03.08 C+

<< < (18/22) > >>

Ljpp:

--- Lainaus käyttäjältä: Number7 - Maaliskuu 27, 2008, 23:04:22 ---Siis sen verran omasta puolesta tähän caseen, että ei vaarallisesta pelaamisesta mitään kuulu tuomita, mikäli osumaa päähän ei tapahdu.
--- Lainaus päättyy ---

Laiskuuttani en viitsi sääntökirjasta tarkitaa, mutta onko muuten varmasti näin? Esimerkiksi keihästysksenhän ei tarvitse osua ja muitakin vastaavia taitaa säännöissä olla (potku?, ilvesläisten suosima pääpusku?).

Lisäksi muistan lukeneeni jonkun kiekkolegendan tarinan puolustajasta (70-luvulla?), joka rännikiekkoja hakiessaan harhautti karvaajia heiluttelemalla mailaansa puolelta toiselle, kuin heinämies. Käsittääkseni tuosta toiminnasta tehtiin rangaistavaa huitomista.

Eli onko säännöistä poistettu tällainen "vaarallisen pelaamisen" rangaistavuus, vaikka osumaa ei tulisikaan? Itse Hyvönen-Benoit tapaukseen en ota kantaa - olin jo kotimatkalla kun se tapahtui.

Naapuri:

--- Lainaus käyttäjältä: Ljpp - Maaliskuu 28, 2008, 10:23:45 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Number7 - Maaliskuu 27, 2008, 23:04:22 ---Siis sen verran omasta puolesta tähän caseen, että ei vaarallisesta pelaamisesta mitään kuulu tuomita, mikäli osumaa päähän ei tapahdu.
--- Lainaus päättyy ---

Laiskuuttani en viitsi sääntökirjasta tarkitaa, mutta onko muuten varmasti näin? Esimerkiksi keihästysksenhän ei tarvitse osua ja muitakin vastaavia taitaa säännöissä olla (potku?, ilvesläisten suosima pääpusku?).

Lisäksi muistan lukeneeni jonkun kiekkolegendan tarinan puolustajasta (70-luvulla?), joka rännikiekkoja hakiessaan harhautti karvaajia heiluttelemalla mailaansa puolelta toiselle, kuin heinämies. Käsittääkseni tuosta toiminnasta tehtiin rangaistavaa huitomista.

Eli onko säännöistä poistettu tällainen "vaarallisen pelaamisen" rangaistavuus, vaikka osumaa ei tulisikaan? Itse Hyvönen-Benoit tapaukseen en ota kantaa - olin jo kotimatkalla kun se tapahtui.

--- Lainaus päättyy ---

Huitomiseen en osaa itsekään ottaa kantaa, mutta korkea mailan osalta osumatomasta ei voida antaa rangaistusta. Katsotaanpa, jos vaikka päivän aikana olisi aikaa tutustua tuohonkin sääntökohaan. Olihan ennen säännöissä muus epäurheilijamainen käytöskin, jonka nimissä saattoi antaa rangaistuksen melkein mistä teosta tahansa.

Se on selvää minustakin, että jos sitä mailaa käytetään tarkoituksellisesti eloteluun huitomalla, niin teko on rangaistava, vaikka ei osuisikaan. Tässä oli yseessä kuitenkin varomattomasti tehty iekon pelaamiseen pyrkiminen Hyvösellä, eikä teon tarkoitus taatusti ollut pelottelu, eikä vahingoittaminen.

Andy:
Niin kuin mainittiin, ei keihästyksenkään tarvi osua, yrityksestä tulee jo rangaistus. Sama juttu sen pesäpallohuitaisun kanssa, jos vedät silmittömästi kaverin naaman edessä huitaisun mailalla, niin varmasti on jäähyn aihetta, joten se niistä naurettavista väitteistä! Kannattaisi ipanoiden pysyä sielä kesälaitumilla.

Naapuri:

--- Lainaus käyttäjältä: Andy - Maaliskuu 28, 2008, 10:57:28 ---Niin kuin mainittiin, ei keihästyksenkään tarvi osua, yrityksestä tulee jo rangaistus. Sama juttu sen pesäpallohuitaisun kanssa, jos vedät silmittömästi kaverin naaman edessä huitaisun mailalla, niin varmasti on jäähyn aihetta, joten se niistä naurettavista väitteistä! Kannattaisi ipanoiden pysyä sielä kesälaitumilla.

--- Lainaus päättyy ---

Kiitoksia lapsellisesta provosointiyrityksestä. On se varmaan kivaa kinata minua vastaan, kun et kehtaa haukkua omien kannattajaveljiesi mielipiteitä, jotka ovat yhtäpitäviä minun mielipiteeni kanssa. Kivaa on varmaan suurennella tuota korkealla mailalla pelaamista, joka oli aivan normaali pelitillanne eikä mikään silmitön huitaisu naaman edessä.

Jos et pysty asiaperusteiseen keskusteluun naapuriseuran edustajan kanssa, niin sehän ei todista muuta kuin sinun kyvyttömyyttäsi.

Patu:
Onko siellä naapurissa nähty jostain toisesta kulmasta (kuin canal+) tuo tilanne, kun ollaan noin varmaa siitä, ettei maila osunut? Vai luotetaanko siellä pelkästään JP Jalon ja Tinken absoluuttiseen tuomioon?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta