Joukkueen tavoite (ja itse odottamani tulos) oli runkosarjassa 6. ja siihen ei pystytty, joten ainakin omalta osaltani katson vielä tilannetta eteenpäin ennenkuin lopullisen tuomion annan. Ainakin minulle sinänsä nyt pettymys, että TPS:n ja HPK:n kaltaiset joukkueet sijoittuvat paremmin. Tippuminen sääleissä niin kausihan olisikin taas selvä pettymys. Se vielä todettakoon, että minä Tappara fanina en koskaan tule tyytymään säälipleijarisijoitukseen, jos joku muu haluaa tyytyä sille tasolle niin siitä vaan.
En kyllä lähtisi jossittelemaan 6. sijan menetystä jonkin yksittäisen pelaajan yksittäisessä pelissä tekemän virheeseen, varsin typerää tuollainen. Ilman Leimua ja esim. tänään virheitä tehnyttä Lehterää Tappara jatkaisi pelejään runkosarjan jälkeen korkeintaan liigakarsinnoissa. Tosiassa 6. sijan Tappara hävisi huonon syksyn ja katastrofaalisen helmikuun aikana, koska pelasi joukkuena silloin huonosti.
Se pitää vielä todeta, että tuloksellisesti kausi on sujunut paremmin kuin miltä sen peli Hakametsässä on kauden aikana näyttänyt. Kuinka paljon tähän syynä oli esim. se, että riveissämme pelasi sm-liigan paras pelaaja ja paras ykkösketju sekä yksi liigan parhaista maalivahdeista. No, nyt vastaan tulee sääleissä narrit stadista Jortikan johdolla. Jokerit on ehkä pahin joukkue jota vastaan nyt pelata. Siinäpä Saarisella savottaa, toivottavasti se on Jortikka joka joutuu ne selitykset keksimään sarjan jälkeen.