Ajoitus todellakin saattaa olla se avainsana tässä asiassa. Itse olisin kuitenkin Leinosen housuissa siinä tapauksessa korostanut asiaa, ja kertonut rehellisesti kuinka asioista sovittiin jo hyvissä ajoin ennen tappioputkea ja valmennuksella on tietysti täysi työrauha omissa pesteissään tällä hetkellä. Nyt taas mediasta lukiessa saa vaikutelman, että Saarisen yhden vuoden pesti oli hätäratkaisu, kun ei muutakaan ensi kaudelle keksitty.
Juuri Saarisen option käyttämättä jättämiseen olisi joku kunnollinen journalisti tai haastattelija osannut tarttua, jolloin oltaisiin mahdollisesti vältytty erinäisiltä spekulaatioilta, mitkä nyt - aivan aiheellisesti tosin - roikkuvat tällä hetkellä ilmassa. Tottakai on mahdollista, että kuvio meni niin, ettei Mattila ITSE kokenut olevansa vielä täysin valmis päävastuuseen ja halusi Mikon vetävän vielä ensi kaudella päävastuussa. Ja onhan sekin mahdollista, että Saarinen jatkaa tämän kauden jälkeen organisaatiossa muissa tehtävissä, kuten esimerkiksi vastaten tästä Tamhockeyn ja junioripuolen syvemmästä yhteistyön kehittämisestä, sillä Mikolla on kuitenkin vankka kokemus kummankin organisaation toimintatavoista. Tämä itse asiassa voisi olla Mikolle jopa todella hyvä pesti, sillä näen miehessä ainakin toistaiseksi ehkä enemmänkin tällaista nuorten pelaajien kehittäjää kuin huippujoukkueen mestarivalmentajaa.