Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Mikko Saarinen - Tapparan päävalmentaja 2008-2010

<< < (186/420) > >>

jtv:

--- Lainaus käyttäjältä: Myrrä70 - Lokakuu 07, 2009, 19:57:51 ---Sanotaan tällä hetkellä mitä hyvänsä, mutta on aika moista pyllistelyä kotiyleisölle jos otetaan 2 kertaa peräkkäin kotikaukalossa liigajumbolta pataan.

--- Lainaus päättyy ---

"Liigajumboilta"? Miksi ei "viime ja toissa kausien mestareilta"? Kumpikin joukkue on lähtenyt huonolla startilla tähän kauteen, mutta silti ei voida puhua mistään täysistä heittopusseista jo joukkueiden rostereidenkaan puolesta.

4_TRA:
Jotakin meni pieleen ennen peliä ja vielä toisella erätauolla tänään valmennuksen osalta.
Kotipelit taitaa olla valmennuksellekin liian suuri haaste tällä hetkellä.

Löki:
Minun mielestäni kyllä se on suurimmaksi osaksi pelaajien omaa vikaa jos pelin valmistautuminen ei ole 100%.Valmentajien vastuulle tietysti kuuluu osa tästä mutta ammattiurheilussa jossa pelataan yleisölle niin pelaajien vastuu tekemisestä korostuu enemmän.Kyllähän Saarinen ja kumppanit ovat osoittaneet että kun  pelataan samaan "pussiin" peli on todella hyvää.Joskus tämä valmistautuminen ei vaan onnistu ja näissä kotipeleissä saattaa olla vähän ylimääräistä puristamista.Kyllä tästä vielä hyvä tulee uskokaa pois.Saadaan Ojanen,Ryhänen ja Mäntylä peliin, sekä on tässä esim. ulkomaalaisten suhteen vielä pelimerkkejä käytettävissä.Toisaalta jos on 4500 katsojaa pelissä vois ajatella tarvitaanko me parempaa joukkuetta.Kannattajien ja fanien tarvitsisi korjata asennettaan kaikesta eniten tässä orkesterissa.

Väsyneet Kädet:

--- Lainaus käyttäjältä: Löki - Lokakuu 08, 2009, 07:11:43 ---..Toisaalta jos on 4500 katsojaa pelissä vois ajatella tarvitaanko me parempaa joukkuetta.Kannattajien ja fanien tarvitsisi korjata asennettaan kaikesta eniten tässä orkesterissa.

--- Lainaus päättyy ---
Tämä on täysin totta. Tappara oli ennen eilistäkin peliä voittanut 4 peliä kuudesta tms ja kuitenkin pääosin pelannut hyvin. Lisäksi joukkueessa on entistä parempi, liigan paras pelaaja, Lehterä, ulkkari-Goren jne - joten kiinnostusta pitäisi löytyä hallille tulemiseen. Mutta ei. Ilmeisesti se vaatii ilmaiset liput puolelle ja neljän vuoden mestaruusputken. Tosin sit se olis jo liian tylsää, ettei jaksais siltikään mennä.
Ja sitten huudellaan ja ihmetellään, kun ei rahaa ole kirstussa.

Mutta Saariseen; niin eilisestä pelistä on vaikea hahmotta valmentajan osuutta. Tappara oli potkun perässä - toisaalta voidaan laskea se myös voittoa loputtomalla vimmalla hakeneen kärppälauman ansioksi. He todellakin halusivat nuo pisteet. Tappara sortui myös heikkoon viimeistelyyn, siinä olisi ollut mahdollisuus "varastaa" pisteet pariinkin otteeseen. Tällä kertaa ei kuitenkaan. Enkä lähde Saarista syyttämään siitäkään, ettei Korhonen saa niitä oikeita valintoja tehtyä. Vaihtoehtoja kun ei liikaa kuitenkaa ole hänenkään paikalleen. On perkele rightikin vielä.

kirvesrinta:

--- Lainaus käyttäjältä: mrcrowley - Lokakuu 07, 2009, 20:48:56 ---Mikä piru siinä on, että katsojaa vaivautuu vain 4500 verran ja n. 10 hengen kärppäfanilauma piti reippahasti ääntä. Niitä aikoja muistellessa ja odotellessa, kun koko halli (>6000 katsojaa) huutaa Tapparaa ja taputtaa.. Niin eli vois fiilis parempikin olla.

--- Lainaus päättyy ---

Niin mikäköhän siinä tosiaan olisi syynä? Voisiko mitenkään syynä olla esim. se, että viime vuonna Tappara Saarisen johdolla tarjosi kotiyleisön edessä sellaista skeidaa että ei paremmasta väliä. Tappara oli viime vuonna liigan paskin kotijoukkue ja kokonaisuutena 2. paskin runkosarjassa. Voisivatkohan nuo olla niitä syitä? Kiitos Jori Lehterän ja Porin Ässien niin vältettiin Sportin kohtaaminen liigakarsinnoissa.

Minkä takia sinne hallille sitten pitäisi mennä? Mä keksin tällä hetkellä vain yhden syyn: Jori Lehterä. Marraskuussa on toinen syy ja se on Janne Ojanen. Ja joo, kyllä mä oon käynyt matseja katsomassa mutta sellaista huttua tuo tuntuu olevan kotiyleisön edessä että ei siinä paljon Raumalta tuodut rankkaripisteet miellytä. Viime kausi oli sellaista räpellystä, että sellaista ei tosiaankaan tule Tapparan tasoisessa organisaatiossa hyväksyä, ei me nyt sentään olla mikään Ässät taikka Saipa. Nyt kun tämän kauden alku ei ole Lehterä-Enlund tutkaparia lukuunottamatta antanut mitään toiveita siitä, että menestyminen olisi parempaa luokkaa niin kyllä sitä on tässä jo saanut pohtia syvällisesti sitä, että paljonko tästä hommasta nyt itse oikein saa irti. Eli mikä on se syy miksi käydä hallilla ja ajella aina sen jälkeen kotiin pitkä jorma otsassa. Jos oman suosikkijoukkueen pelien katsominen saa aikaan lähinnä vitutusta niin ehkä on kohta syytä harkita muita vapaa-ajanviettomahdollisuuksia.

Tarkastellaanpa tämän kauden kotiotteluita:

Tappara-Ilves. Kautta aikojen surkein esitys Tapparalta paikallispelissä. Toki perinteisesti Tappara on aloittanut kauden heikosti Ilvestä vastaan mutta tämä alitti jo kaikki aiemmat esitykset.

Tappara-Pelicans. Voitto mutta ei vakuuttavalla esityksellä. Säterillä "puolet" enemmän torjuntoja kuin Nikkilällä. Pelicans otti seuraavassa pelissä töpseleiltä 10-2 turpaan.

Tappara-Jokerit. Ok esitys, paketti suht hyvin koossa koko pelin ajan. Jokerit pelasi tosin todella vaisun pelin.

Tappara-Jyp. Ensimmäiset 40 min täyttä kuraa, kolmannessa erässä parilla pomppumaalilla tasoihin. Säälipiste, oikeudenmukaisempi tulos olisi ollut Jypille täydet 3 pistettä.

Tappara-Kärpät. Täyttä kuraa koko 60 min, pl. muutamat ylivoimatilanteet. Tapparan viisikkopuolustuksesta ei voida puhua, sitä ei ollut olemassa! Keskikenttä vuoti kuin seula ja puolustuspelin tasosta kertoo esim. ensimmäinen maali jossa toinen pakki oli maalin takana ja toinen kurvaili siniviivalla, ei hyvää päivää! Ainoastaan Kärppien tarjoaminen ylivoimatilanteiden ansioista Tappara pysyi näennäisesti pelissä mukana. Tapparan johtoasemaan siirtyminen oli lähes oikeusmurha Kärpille joiden olisi kuulunut johtaa peliä 5-0 ekan erän jälkeen. Vikan erän Tappara pelasi legendaarisen huonosti häviten erän 4-0, huh huh....

Täällä saa shittiä niskaansa jos arvostelee Tapparan valmennusta mutta hei, ainakin mä olen sitä mieltä että Tapparan oikea menestymisen taso tulisi olla sitä (Top-4 tai vähintään Top-6 sijoitus), mitä se oli silloin kun viimeksi Tapparan vaihtoaitiossa oli ammattitaitoinen päävalmentaja (Rautakorven ja Uraman aikana). Hienoa nähdä nyt mitä esim. Urama Lukossa, Suikkanen Tepsissä ja Pekka Virta Kalpassa on saanut aikaan. Niille jotka sanovat että hyvinhän on meillä mennyt kun liigassa 7. ja pisteitä 15 sanon vain sen, että sarjataulukko valehtelee. Viime kaudella oli aivan sama juttu, oltiin näennäisesti mukana play-offjunassa mutta lopulta oltiin melkein liigajumboja. Se on päivänselvä asia, että nyt takana olevista seuroista Jokerit, Kärpät, Jyp ja Blues menevät vielä heittämällä Tapparan ohi sarjataulukossa. Päivänselvä asia on myös se, että itse en tällaista paskaa aio kyllä toista kautta putkeen katsella.

Jos peli nyt jonkun ihmeen kautta alkaakin toimimaan kuin nappia painamalla seuraavassa pelissä niin hyvä homma vaikken siihen itse pahemmin enää usko. Tappara-fanina mun on pakko tätä toivoa, vastoin kaikkia järjellisiä syitä, koskaan mitään muuta en voi tehdä. Perjantaina on "taas" pakkovoiton paikka, vaikka onkin vieraspaikallispeli kyseessä. Toiseen nöyryytykseen Ilvestä vastaan ei ole enää varaa, eikä mielestäni myöskään mihinkään "kunnialliseen taisteluhäviöön". Perjantain peli on lähes vedenjakaja tälle kaudelle. Siitä voitto ja jatkossa kotiotteluista voitot himaan (lähes 100% tasolla) niin tää kausi voidaan ehkä vielä pelastaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta