Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Mikko Saarinen - Tapparan päävalmentaja 2008-2010

<< < (185/420) > >>

tapsa34:
Olen edelleen sitä mieltä, että suurin ongelma oli henkisen kantin heikkous viime kaudella. Mutta nyt näyttää siltä että kasvua on löytynyt kaikille osa-alueille ja kausi näyttää kuinka vahva joukkue meillä on keväällä. Toivon että Saarisella on uskallusta peluuttaa tasaisesti koko laajaa rosteria ettei tule liiallisia väsymisiä. Ei fyysisiä eikä henkisiä. Väsymyshän tuppaa menemään aivoihin ja sitten ei toimi enää mikään kentällä! Ja kun joku tykkää olla siellä katsomossa siviilit päällä niin toinen saa arvokasta peliaikaa ;)

mrcrowley:

--- Lainaus käyttäjältä: 67 - Lokakuu 06, 2009, 15:28:43 ---
--- Lainaus käyttäjältä: mrcrowley - Lokakuu 06, 2009, 09:13:59 ---
--- Lainaus käyttäjältä: 67 - Lokakuu 06, 2009, 07:44:03 ---Käsittämätöntä jääräpäisyyttä myös pakiston arvostelijoilla. Eli tämän kauden tahmea lähtö onkin siis vain ja ainoastaan pakiston vika. Viime kausikin meni pakiston piikkiin, älkää enää kusettako itseänne.

--- Lainaus päättyy ---

Minä en puhunut tästä kaudesta sanallakaan. Tämän kauden rosteri on valovuoden edellä verraten viimekauteen ja parempia tuloksia on syytä odottaa.


--- Lainaus päättyy ---

Puolustuksessa käytännöllisesti katsoen vahvistuksia Saravo ja Mäntylä viime kaudesta, josta tosin jälkimmäinen viihtyy mielummin katsomossa kuin kentällä. Eli ei juurikaan vahvistus. Hyökkäyksessä pyörii lähinnä samat tyypit kuin edelliskaudella. Kyllä se "valovuotesi " on aika lyhyt. "Menestys"  viime kaudella ja käynnissä olevalla kaudella ei ole pakiston syytä.
Ihan oikeasti anna jo olla.

--- Lainaus päättyy ---

No kait tämäkin sit on mielipidekysymys, mutta mun mielestä rosteri on muuttunut suht laajasti viime kaudelta ja nimenomaan oikeaan suuntaan. Pakisto on uudistunut kokonaisen pakkiparin verran saaden takalinjoille silkkaa taitoa ja Tapparalaisuutta. Uusilla säännöillähän tämä tarkoittaa 33% koko peluutettavasta puolustuksesta. Myös suuri asia koko joukkueen kannalta on alisuorittajien ulostaminen (esim. Grönvall, Kangasniemi, Vertala). Mun mielestä viime kausi meni heikon puolustuksen sekä kokemattoman valmennuksen piikkiin (osasyy myös tuohon henkiseen heikkouteen).

Tällä kaudella Saarinen co. ovat vuotta viisaampia miesten päävastuunkantajia. Ja vaikka rosteria ei ole uudistettu paljoa, niin uudistukset ovatkin kohdistuneet oikeisiin asioihin. Ja kuten jo todettua, niin tällä konseptilla voidaan mennä hyvinkin pitkälle.

Myrrä70:
Sanotaan tällä hetkellä mitä hyvänsä, mutta on aika moista pyllistelyä kotiyleisölle jos otetaan 2 kertaa peräkkäin kotikaukalossa liigajumbolta pataan. Jotenkin alkaa taas hiipimään se pelottava ajatus pakan hajoamisesta. Pelataan hyvin hyviä vastaan ja kotona hävitään heikommalle ryhmälle. Viime kaudella hävittiin paljon mutta etenkin kotona ja juuri heikommalle ryhmälle ( ainakin silloin kun joku oli taulukossa takana ).

On mielestäni valmentajan kyvyttömyyttä jos joukkueen asenne ei ole joka pelissä, etenkin kotipelissä kohdallaan. Aika kohtalokasta alkaa häviämään taas kotipelejä, ne on aina voitettava, hinnalla millä hyvänsä. Kivahan se on kun voitetaan Raumalla, mutta eipä jaksa sinne ajella.

No muutama peli vielä turpaan ja sitten ei tarvi hävitä liigajumbolle. On tää ihme touhua, just kun luulee että nyt se lähti jengalleen, niin taas tempastiin matto koipien alta.

SPL:
Kymmenen "Armani" kaveria penkin takana ja mitään ei tunnu tapahtuvan.

mrcrowley:
On se kumma kuinka tämä ketju syttyy uudestaan aina tappion jälkeen, mutta voiton jälkeen ei tunnustusta anneta. Mun mielestä 15 pinnaa kymmeneen peliin on silti kohtuu hyvä suoritus, vaikka tänään pahasti palloon tulikin.

Joku tossa Tapparan kotipelaamisessa nyt toden totta painaa, kun tänäänkin pelattiin vain yksi erä. Ei myöskään tällä tasolla saa 3. erää hävitä 4-0, jos tästä kaudesta meinaa jotain saadakin. Toisaalta ei siinä kolmannen erän lopussa rouva fortunakaan enää ollut Tapparan puolella, kun taisi tulla kaksi tolppalaukastakin siinä viimeisen 5 min aikana. Ja vikat 5 min olikin Tapparalta jo huomattavasti parempaa peliä.

Mutjoo, ei enää tällaista surffailua kotikentällä, kiitos! Ainiin - tunnelma jäähallissa oli kuin kirkossa. Mikä piru siinä on, että katsojaa vaivautuu vain 4500 verran ja n. 10 hengen kärppäfanilauma piti reippahasti ääntä. Niitä aikoja muistellessa ja odotellessa, kun koko halli (>6000 katsojaa) huutaa Tapparaa ja taputtaa.. Niin eli vois fiilis parempikin olla.

Sori aika paha OT, mut ehkä tää jotenki välillisesti Saariseenkin liittyy tai muuta joo ehkä oon hetken hiljaa moi. :-X

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta