Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Mikko Saarinen - Tapparan päävalmentaja 2008-2010

<< < (105/420) > >>

4_TRA:
Hienoa että Saarinen Mikko tervehtyy.
Mattila kakkosena... ööö ... ihan tuntematon tapaus.
Onhan tässä halpa kaksikko, olisko tällä hintaa saanu edes yhtä valmentajaa nykyisiltä markkinoilta.
... huhhuh enskautta taas. Nyt jo jännittää niin pirusti.


TBK:

--- Lainaus käyttäjältä: Myrrä70 - Huhtikuu 06, 2009, 13:51:27 ---Todella ihmeellinen ajattelumalli että sairaus olisi tehnyt Saarisesta paremman valmentajan.

--- Lainaus päättyy ---
Kyllä se voi tehdä ainakin tietyiltä osin. Onhan siinä iso taistelu, mikä varmasti kasvattaa ja pelaajat varmasti katsovat miestä nyt eri lailla, kuten edellä kirjoitettiin.

Joko mää olen osan porukasta kanssa katsonut eri pelejä tai sitten meidän näkemys jääkiekosta on erilainen, mutta mää en allekirjoita surkeaa pelitapaa tai viisikkopelaamista. Mun mielestä kausi oli pelillisesti huomattavasti parempi, kuin mitä se oli tuloksellisesti. Ja vaikka valmentaja kantaa vastuun menestyksestä, niin ei se Saarinen voi tulla maalintekosektorille heittelemään niitä kiekkoja sisään, kyllä se on pelaajien tehtävä. En usko olevani hirveästi väärässä väittäessäni, että suurin yksittäinen ongelma oli maalin teko. Paikkoja kyllä oli, mutta niistä ei saatu sisään.

Mitä tulee Saarisen näyttöihin tai kykyihin, niin en usko Saarisen olevan ainakaan hunompi valmentaja, kuin mitä hän oli viime kaudella. Minun uskomukseni mukaan jokaisen valmentajan pitää ottaa kerran kunnolla kuokkaan, jotta voi kasvaa hyväksi valmentajaksi. Tähän löytyy poikkeuksia, mutta hyvin monella se menee juuri näin. Katsotaan vaikka nyt liigan mitalleista pelaavien joukkueiden valmentajia. Kaikki muut paitsi ehkä Risto Dufva, on jossain vaiheessa uraa ottanut pohjakosketuksen.

koohoo:
Minä näkisin tämän kuvion nyt kuitenkin ihan positiivisena. Mattila on tehnyt aiemminkin yhteistyötä Mikon kanssa, ja ainakin itselle tuli se fiilis, että tämä on Saarisen ratkaisu valmennusryhmäksi. On toki selvää, että ensi kaudella pitää tulla jo parempaa tulostakin, mutta siihen myös uskotaan. Tuota uskoa ei ainakaan vähennä erinomainen palaute Mattilan alaisuudessa pelanneilta pelaajilta.

Kunhan nyt Mikko malttaa toipua kunnolla ja tehdä nämä kiekkohommat kuitenkin terveyden ehdoilla. Ilmeisesti Tappara antaa tähän mahdollisuuden ja se on mielestäni todella hieno asia.

Kahvara:
Voisiko olla että Mattila tuo auktoriteettiä valmennusjohdolle ja näin Saarinen & Barkov kykenevät tekemään paremmin oman työnsä?

Väsyneet Kädet:
Itse näen tässä parhaana asian Järvisen siirtymisen a-junnuihin. Jotenkin tuntui, ettei se pakkien peluutus oikein ollut Pauken hommaa. Ehkä nyt päästään malliin, jossa Mattila peluuttaa puolustajia, Barkov hyökkääjiä ja Saarinen katsoo kokonaisuutta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta