Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Mikko Saarinen - Tapparan päävalmentaja 2008-2010

<< < (2/420) > >>

Naapuri:
Rohkea valinta Tapparalta. Osin tässä näkyy varmaan tämä Tapparan tiukka talouslinja, mutta osaltaan tämä on jatkumoa Uraman aloittamalle tielle. Tunnusta, että en luottanut Uramaan, kun hänet valittiin ykkösvalmentajaksi, mutta näytöt ovat olleet kiistattomat. Kevät sitten toki näyttää viime kädessä, mihin hänen eväänsa tiukassa paikassa riittävät. Odotan siis mielenkiinnolla, miten Saarinen onnistuu vastuullisessa roolissa Uraman aloittaman työn jatkajana.

Ljpp:
Mielestäni valinta ei ole rohkea, vaan pikemmin se helpoin. Joskus se ykköseksi nousu on tehtävä ja jos 5 kautta 2. valmentajana ei riitä työharjoittelukokemukseksi , niin mikä sitten. Jos Saarinen on ollut yhtään hereillä, niin varmasti näistä Mika Saarisen, Rautakorven ja Uraman kausista on oppinut paljon hyvää ja myös varottavia esimerkkejä mitä tehdä toisin. Auktoriteetin ansaitseminen on tietysti se vaikea temppu - toivotaan, että onnistuu ainakin julkisuuskuvaltaan äärimmäisen rauhallisen ja leppoisan oloiselta kaverilta. Itse kaipaisin valmennustrioon jotain kovaa, kokenutta ja tulisieluista ex-pelaajaa tuomaan vähän tunnetta aitioon - en jaksa uskoa, että Pauke Järvisestä on "Makkoseksi Makkosen paikalle". Rahoissa annetaan tasoitusta, joten valmennuksen olisi oltava huippukunnossa. Uraman kurssi on noussut korkealle myös pelaajien näkökulmasta, mutta Saarinen ei tässä mielessä ole mikään houkutin pelaajamarkkinoilla.

Rohkea valinta olisi ollut hakea muutosta, tasaisen jatkuvuuden sijaan, esimerkiksi jonkun Ika Lehtosen tapaisen kaverin muodossa.

Uraman loppullinen onnistuminen todellakin punnitaan tänä keväänä. Nuorien pelaajien kehittäjänä mies on kykynsä näyttänyt ja oman pelitapansa Kukolan Keisari on joukkueeseen saanut iskostettua. En tiedä miten vastuu joukkueen rakentamisesta jakautuu Leinosen ja Uraman välillä, mutta pahaa pelkään että liikkuvuuden painottamisessa on menty liian pitkälle ja joukkue on liian yksipuolinen (=pieni ja heiveröinen) kovempaan menestykseen. Tapparalla on selvästi vähiten fyysisen pelin osaamista kilpakumppaneihin verrattuna, ja kun eilen katselin Bluesin peliä niin kovin pessimistinen olen sen suhteen, että Tappara Espoota vastaan pärjäisi, oli penkin takana sitten kuka tahansa.

Stuge:
Itse olen kyllä erittäin tyytyväinen Tapparan valintaan. Saarisen CV ei välttämättä ole kaikista menestyksikkäin mikä Tapparan uudella päävalmentajalla olisi voinut olla, mutta kyllä Saarinen on mielestäni sopiva valmentaja tällaisen joukkueen peräsimeen. Joku kova käskyttäjä jolla olisi ollut mainetta ja mammonaa ei mielestäni olisi sopinut tällaisen Tapparan kaltaisen joukkueen valmentajaksi koska Tapparan junnuosasto ei olisi tainnut siitä kovin paljon syttyä, puhumattakaan Ojasen Jannesta... ;) Mikä järki olisi ollut laittaa hirveitä rahoja menestyneeseen valmentajaan, joka tuskin istuisi Tapparan junnuja kehittävään muottiin kun omankin valmentajakoulun kasvatti, joka vaan ei ole saanut kunnon tilaisuutta, olisi tarjolla? Ihan järkisyihin tämä valinta tod. näk. perustuu.

FORTUNA:
Leinonen sanoi, että useita kovatasoisia ulkomaalaisia valmentajia oli tarjolla, mutta ei haluttu tarttua siihen vaan antaa Mikolle mahdollisuus. Itse olen toiveikkaan tyytyväinen valintaan, mutta helposti pystyy kyllä Mikinkin lausunnosta päättelemään muiden ehdokkaiden kalleuden. Toivottavasti laarin pohjalle jää sen verran, että pystytään pitämään esim. Aalto, Salmela ja Vertala ensi kauden joukkueessa. Jannen jatkamiselle näen vain yhden uhan, nimittäin mestaruuden kauden päätteeksi.

Edit. Mikki valottaa klo 15:30 957:lla valinnan taustoja sekä mahdollisesti näitä muita ehdokkaita.

Volkkarijermu:
Aika odotettu ja looginen valinta. Onko kovinkin erilainen valmentajapersoona kuin Urama? Ei varmaan kauheesti eroa ja hyvä niin. Olen varovaisehkon optimistinen tulevista kausista.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta