Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Mikko Saarinen - Tapparan päävalmentaja 2008-2010

<< < (387/420) > >>

mrcrowley:
Ja se mikä on hieno asia, että seuraavissa peleissä Tappara ei ole ennakkosuosikki. Nyt joukkue on päässyt realistiseen tavoitteeseen ja kaikki loppu on pelkkää voitettavaa. Toivottavasti tämä asetelma avaa Tapparalle paremmat mahdollisuudet haastaa kärkijoukkueita.

Luin tuossa jokerifanien palstaa ja siellä nimim. Misi ruoti Tapparan tilannetta seuraavasti:

"Tappara suoraan sanoen pelasi itsensä minun suosikiksi kevään pudotuspeleissä. Taitavaa, nopeaa, järkevää peliä ja siihen päälle valmentajan loistava pelisilmä. Ja Jori Lehterän kädet! "

Hienoa, että ollaan nyt tässä pisteessä ja ihan oikeasti tänä keväänä voidaan mennä vielä pitkälle.. Siivotkaa Keskustori valmiiksi!  :P

juti fan:
Valmennus on toistaiseksi onnistunut. Tämä ei vielä riitä, kaikkien on pystyttävä vielä vähän parantamaan omaa peliä, joka ukon ottaa vielä yksi askel eteenpäin, petrattava vähän puolustuspeliä, pelattava kovaa muttei sikailla, hyvää alivoimaa, autettava maalivahtia, ja iskettävä paikoista. Torstain esityksellä ei Kalpalle pärjätä, mutta kyllä meillä mahkut on kuitenkin. Vielä kun saataisiin Ojanen ja Guolla mukaan kehiin, niin mahdollisuudet on jatkaa välieriin.

juti:

--- Lainaus käyttäjältä: 67 - Maaliskuu 21, 2010, 19:27:52 ---Nythän se myös nähdään... Saarinen vs. Jortikka säälipleijareissa.

--- Lainaus päättyy ---

Ja Saarinen kyykytti Jortsua... Jokohan alkais sultakin löytyy edes pientä kunnioitusta valmennusta kohtaan?

veka3:
Mun mielestä Mikko teki hesan pelissä hienon ratkaisun kun otti veskarin pois n.5min ennen
loppua...
olis voinut soida omissa,niinkuin yleensä käy.
Täl kertaa saatiin maali.
Joka tapauksessa olen sitä mieltä,että tästä Saarisesta vois tulla meille
semmoinen mitali valmentaja... niinkuin Tukkajukka.

kirvesrinta:
Jokerit-sarjan voitosta kiitokset, etenkin 3. ja ratkaiseva ottelu oli Tapparalta erittäin hyvä sellainen. Kauden mittaan Tapparan peli on ajoittain ollut vähän sitä sun tätä, mutta Jokerit-sarjan lopetus oli kyllä jo varsin rohkaiseva esitys. Lisäksi Saarinen teki lopulta kaivattuja ja viisaita ratkaisuja (mm. Koskela katsomoon etc) joista kiitokset. Jos tähän malliin jatketaan Kalpaakin vastaan niin mulla ei ole mitään valittamista. Palataan ensi kauteen uudelleen sitten kun tämä kausi on pelattu ja nähdään mikä se todellinen tilanne kokoonpanonkin suhteen on. Tämän kauden osalta mun kiinnostuksen kohteeni on jatkossa vain Tapparan voitoissa, ei enää syissä niiden takaa. Vain voitot merkitsevät. Pudotuspeleistä tippuminen olisi ollut minulle tällä joukkueella tosi iso pettymys, mutta nyt voi jo hengittää vähän vapaammin, mutta eiköhän se huomenna jännitys taas ala.

Joukkueen ns. minimitavoite, eli pudotuspelipaikka on nyt saavutettu (vaikkakin se tapahtui säälien kautta) joten nyt on hyvä asettaa menestymisen suhteen rimaa astetta korkeammalle. Jos Jokerit-sarjassa oli vastassa tähtiyksilöidensä varassa ollut joukkue niin nyt vastaan tulee joukkue joka pelasi runkosarjassa erittäin toimivalla pelitavalla. Mutta sinänsä Tapparan ja Kalpan rosterit ovat kyllä varsin tasaisia, tähän asti ero sijoituksissa on johtunut lähinnä tuosta Kalpan kokonaisvaltaisesti toimineesta pelitavasta.

Valmentajien taistossa Saarinen lopulta selätti Jortikan, mutta nyt on edessä uusi taisto eli Saarinen vs Virta. Virran etuna tasaisempi materiaali hyökkäyksessä, koko runkosarjan ajan toiminut pelitapa sekä Kuopion hurmos. Saarisen etuna parempi kärkiosaaminen hyökkäyksessä (liigan paras ketju Enlund-Lehterä-Lucenius), kokeneet play-off pelaajat (Nieminen, Mäntylä, Saravo) sekä peleihin lähteminen ns. haastajana --> Kalpalta odotetaan tänä vuonna finaalipaikkaa joten kaikki paineet siinä suunnassa.

Uskon ja toivon Tapparan kaatavan Kalpan, 4-2 tai 4-3 menee sarja Tapparalle.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta