Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Mikko Saarinen - Tapparan päävalmentaja 2008-2010

<< < (379/420) > >>

Gagarin:

--- Lainaus käyttäjältä: Z-16 - Maaliskuu 21, 2010, 14:03:25 ---Onko sitten niin että kuudennen sijan pilasi syksy ja helmikuun pitkä tappioputki, vai floppikauden pelasti pari voittoputkea.

--- Lainaus päättyy ---

Tämä on minusta se oleellinen kysymys, johon on vaikea heittää mitään lopullista vastausta. Minusta ollaan tilanteessa jossa on ihan turha kenenkään (Saarisen puolustajien sen paremmin kuin arvostelijoidenkaan) väittää olleensa objektiivisesti oikeassa. Jatkossa kuitenkin ollaan, eikä edes säälipaikalta (säälipaikkojahan ovat ne ylimääräiset eli 9. ja 10.), joten katsotaan mitä tapahtuu. Ja katsotaan tietysti ensi kaudellakin, oli itse kukin mitä mieltä vaan...

S.T.:

--- Lainaus käyttäjältä: juti - Maaliskuu 22, 2010, 16:57:39 ---Eli tolla logiikalla Saarinen on täysin paska valmentaja mutta Jortikka, Aravirta ja Alatalo on vielä paljon luokattomampia... Hyvin sä vedät ei voi muuta sanoo. Ehkä jopa kiekko kauden paras kirjoitus?

--- Lainaus päättyy ---

Äärettömän Vaikea verrata valmentajien paremuutta, kun on niin monta muuttavaa tekijää. Verrataanko pelkästään nykyhetkeä vai otetaanko menneisyys myös mukaan. Lisäksi pitää huomioida organisaation nykytila, rosteri ja olosuhteet. Mielestäni paras mittari valmentajia verrattaessa on, saako valmentaja joukkueen ylisuorittamaan motivoinnilla ja pelisysteemillä. Pelisysteemillä johon pelaajat luottavat ja ovat sisäistäneet pystytään paikkaamaan taidollisia puutteita. Toimivalla pelisysteemillä pelaajan itseluottamus kasvaa ja pelaajan suoritustaso on parempi, kun todellisuudessa on.
Mielestäni parhaimpia esimerkkejä tästä on Jukka Jalosen aika Hpk:ssa ja Torinon kisat Suomen maajoukkueelta.

Jortikka on hyvä motivoimaan ja vaatimustaso korkea. Jortikka ei ole perillä kaikista hyökkäyspelin viimeisistä hienoista nyansseista, mutta taitaa puolustuspelin lainalaisuudet varsin hyvin. Tästä todisteena mestaruudet Töpseleissä ja Jokereissa 2005 hopeaa. Jortikka tuli tälläkaudella sekaisin olevaan organisaatioon ja on äärimmäisen harvinaista, että laiva kääntyy kesken kauden. Uskon, että ensikaudella nähdään erinlainen Jokerit liigassa. Mielestäni aivan erikastissa Saarisen kanssa ja on Liigavalmentaja.

Hannu Aravirran parhaimmat hetket olivat vuosituhannen vaihteessa. Todistanut 2000-luvulla Pelicanseissa, että saa materiaalin ylisuorittamaan. Pelicans oli 07 keväällä kahdeksas, 08 keväällä kuudes ja 09 keväällä seitsemäs. Jokereissä tällä kaudella kaikki meni reisille ja osa syy on varmasti Aravirran. Pidän häntä jo pelkästään Pelicans näyttöjen perusteella reilusti parempana valmentaja, kuin meidän Mikkoa. Hannu on ehdottomasti Sm-liiga tasoa.

Matti Alataloa en pidä juuri minään. Matti on kumminkin tehnyt suhteelisen hyvää tulosta Jypissä 2002-2006. Helmenä siellä on kevään 2003 kuudes sija varsin paskalla materiaalilla. Matilla on paremmat näytöt 2000-luvulla, niin arvioisin hänet Mikon edelle. Masalle voisi tehdä hyvää hakea vauhtia Mestiksestä.

Kiitoksia, että arvioit tuotokseni noin korkealle. Itse en pitänyt sitä mitenkään erikoisena. LOL



pieni m:
Jotenki tuli tästä kirjotuksesta mieleen, että Korven Rane olis varmaan tosi hyvä valmentaja.

S.T.:

--- Lainaus käyttäjältä: pieni m - Maaliskuu 23, 2010, 08:59:37 ---Jotenki tuli tästä kirjotuksesta mieleen, että Korven Rane olis varmaan tosi hyvä valmentaja.

--- Lainaus päättyy ---

Poltetun maan taktiikalla ei ainakaan omissa ropisi noin paljon. Harmi, kun ZZTOIPPARI ei ole tällä palstalla, sillä hän voisi kertoa Raunon erinomaisuudesta.

kirvesrinta:

--- Lainaus käyttäjältä: forrest - Maaliskuu 22, 2010, 19:10:36 ---Puolustus on koostumukseltaan ihan hyvää keskitasoa, mutta ongelmana on itse puolustussysteemi tai oikeastaan sen totaalinen puuttuminen. Ja tästä pitkä miinus valmennusjohdolle.

--- Lainaus päättyy ---

Tää on niin totta. Ei tästä asiasta (että Tappara päästi 3. eniten maaleja liigassa) voi syyttää puolustajia, vaan koko viisikon puolustuspelaamista. Välillä (todella useasti) on tuntunut siltä, että puolustuspelissä ei ole ollut mitään ideaa vaan vastustajan tekemän maalin esteenä ovat olleet vain armoton tuuri taikka Säterin torjunnat. Ja sitä paitsi, mun mielestä Tapparan pakisto on kokonaisuutena varsin hyvä, tietty yksi heikko lenkki (Atte) löytyy mutta myös (minun mielestäni) liigan paras pakki (Mäntylä) ja liigan TOP-3 yv-pakki (Leimu). Saravo ja Halme taas hyviä all-roundereita ja varsinkin Saravo on nyt viime aikoina nostanut profiliaan merkittävästi.

Eli edelleenkään, en tajua näitä jotka haukkuvat joukkueen rosteria. Mitä ihmemiehiä esim. siellä Kalpan pakistossa muka oikein on? Niinpä.

Kuudennesta sijasta jäätiin joo se kolme pistettä. Sinänsä vähän mutta sillä ei nyt ole merkitystä koska TPS ei nyt joudu sääleissä pelaamaan mutta Tappara joutuu. Lisäksi on muistettava, että Suikkasella ei ollut käytössään Enlund-Lehterä-Lucenius -maista iigan ykkösketjua, tiedä missä Tps olisi ollut jo niillä olisi ollut liigan arvokkain pelaaja rosterissaan.

Mua vaan säälittää, että jos Tappara ei nyt pysty tätä tilannetta (että sillä on rosterissaan liigan arvokkain pelaaja) käyttämään hyväkseen (eli päästä mitalipeleihin). Toki myönnän sen, että Guollan loukkaantuminen oli todella paha juttu. Ilman sitä, mun mielestä tää joukkue olisi voinut mennä loppuun asti. Mutta nyt ainakin minä odotan, että ensi viikolla pelit jatkuu ainakin Kalpaa vastaan. Lisäksi edelleen minulle on arvoitus miten Saarisen Tappara menestyy ensi vuonna jos suurin osa parhaista yksilöistä jotka tänä vuonna pelejä ovat Tapparalle ratkaisseet ovat muualla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta