Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Mikko Saarinen - Tapparan päävalmentaja 2008-2010

<< < (335/420) > >>

Haukka21:
Mun täytyy kyllä sanoa, että olen täysin samaa mieltä Jarpparan kanssa ja samoista syistä.
Tää on valitettavasti tulosurheilua ja kaikkia vastaan on pystyttävä pelaamaan.
Ja kun osallistuu rahoitukseenkin, niin voi myös vaatia.
Ai, niin... Matti ei tule, menee Sveitsiin...

juti fan:
Tappara oli joulu-tammikuun käytännössä sarjan paras joukkue. Valmennusjohto todisti tasonsa tuon voittoputken aikana ja lienee ansainnut jatkonsa. Pieni suvantovaihe oli väistämätön ja parin avainpelaajan poissaolot sitä vähän syventi. Tuollaisessa voittoputkessa keskittyminen alkaa pakosti herpaantua ja väittäisin että nämä muutamat loppuhetkillä tulleet tappiot mm.Turussa johtui tästä. En sitä niinkään valmennusjohdon piikkiin laske, varsinkin kun kyse on tasaisesta sarjasta. Toivottavasti nyt vaan päästään vielä ennen taukoa voittojen tielle ja sama tahti jatkumaan tauon jälkeen.
Vastustajien pelityylillä on tietysti merkitystä, ja etenkin näin runkosarjassa, mutta play offit saattaa olla täysin eri juttu. Mulla on sellanen kutina, että esim. Jypiä vastaan meillä voisi hyvinkin olla mahkuja playareissa. Jos kaikki runkosarjamatsit on hävitty (JYP tai HPK) asetelma play offiin on jopa herkullinen mun mielestä....

Ljpp:
Huhujen mukaan vapaa viikonloppu (=baari-ilta) muuttui treeniviikonlopuksi Tapparalla, näiden tukalien tappioiden johdosta.

Jostain syystä en vieläkään ole hirveän huolissani, joskin voittoja saisi tulla pikinmiten jotta 6. sija säilyy. KalPaakin vastaan peli oli kuitenkin muotissaan ihan kohtuullisesti ja edelleen ollaan valovuosia edellä syksyn tai koko viimekauden peliä. KalPa on juuri nyt liigan parhaita joukkueita, mutta luulenpa että Tappara olisi voittanut tuon matsin ilman 5 min jäähyä. Vielä ensimmäistä erää KalPa kontrolloin syöttelypelillään, mutta toisessa Tappara alkoi pääsemään iholle ja onnistui sekottamaan KalPan peliä (mm. Niemisen perinteinen molarin ajelu tehosi tällä kertaa). Oikeastaan se selkein parannettava osa-alue juuri nyt näyttäisi olevan ylivoima, johon täytyisi saada Guolla mukaan. Myös alivoimassa on petraamista, mutta toisaalta KalPa lienee liigan parhaimmistoa ylivoimalla.

Mitä JYPpiin tulee, niin se on niin V-mäinen joukkue pelitavaltaan ja kokoonpanoltaan, että sitä vastaan ei Tapparan mikkihiiriporukalla ole pienimpiäkään mahdollisuuksia playoff-peleissä.

tapsa34:
Kohdataan vielä kerran kaikki "hankalat" vastustajat ennen runkosarjan päättymistä! Eli HPK, JYP sekä Kalpa! Ensi lauantaina kotona HPK. Näihin peleihin pitää valmennuksen keksiä lääkkeitä millä omissa ei soi vaan pelkästään vastujan verkot heiluu! Omasta päädystä ja keskialueeltaa pitää päästä läpi ilman kiekonmenetyksiä! Maaleja kyllä saadaan tehtyä näitäkin vastaan! Kaikkihan ovat hankalia vastuksia tosipeleissä mutta meillä voi olla henkistä lastia enemmän jos ei näytetä noille, että hyvällä pelillä saadaan noillekin annettua kuonoon? Ja sitten on vielä Ilvekselle maksussa kalavelkoja viimeisessä kohtaamisessa! Jos vaikka saatais varmistettua se, että jäävät viimeiseksi niin olisipa mannaa!

67:

--- Lainaus käyttäjältä: JARPPARA - Helmikuu 13, 2010, 00:23:22 ---Vastaus Aksu2000 ilmeisesti 10 vuotta vanha nimimerkille? Olin myös minäkin tänäänkin pelissä (sinä ilmeisesti et). Erittäin kokeneena fanina voin kertoa, että näitä hetkiä on eletty ennenkin ja en voi ymmärtää, että henkilöt, jotka vastaavat valmennuksesta kertovat itseään toistaen syväanalysoiden mikä meni pieleen taas kerran. Tuomarit olivat tosi huonoja ja edesautoivat vastustajaa, mutta, jos Mattila sanoo ennen peliä, että 90% suoritus ei piisaa niin kuka siihen vaikuttaa, että nuo sällit antais 100% pelissä? Ja jos tuomarit on toisessa erässä täysin yksi silmäisiä, miksi Tapparan valmentajat eivät yhtään jututa tuomareita? Arvostan Mikkoa ja toivon hänelle kaikkea hyvää, mutta pian lähes 2 vuotta kestänyt aikakausi, josta  onnistumisia on reilu kuukausi ei vaikuta kovin hyvältä... Tämä on valitettavasti tulosurheilua ja tällä menolla kausi päättyy runkosarjaan. Myönnän, että minäkin ilmaisen itseäni vain silloin kuin on aihetta valittaa, mutta olen yksi niistä, jotka vuodesta toiseen maksaa näiden pelimannejen kuluja ja ikäänkuin rahoittajana minulla on oikeus vaatia positiivista tulosta!

--- Lainaus päättyy ---

Runkosarjaanhan tuo näyttää päättyvän tällä menolla. Oikeassa olet. Tammikuun "valo tunnelin päässä", mikä nyt on tosiaan sammunut totaalisesti, auttoi kuitenkin siinä, että karsinnat vältettäisiin.


--- Lainaus käyttäjältä: juti fan - Helmikuu 13, 2010, 21:57:55 ---Tappara oli joulu-tammikuun käytännössä sarjan paras joukkue. Valmennusjohto todisti tasonsa tuon voittoputken aikana ja lienee ansainnut jatkonsa. Pieni suvantovaihe oli väistämätön ja parin avainpelaajan poissaolot sitä vähän syventi.

--- Lainaus päättyy ---

Pieni suvantovaihe? Saarisen pisin voittoputki katkesi kuin kananlento. Toivottavasti päätöstä ei ole tehty tämän hetkisen valmennustiimin jatkamisen puolesta. Juuri niinkuin tuossa ekassa lainauksessa on, että näitä kun on nähty...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta