Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Mikko Saarinen - Tapparan päävalmentaja 2008-2010

<< < (326/420) > >>

67:
En ole puhunut itseäni pussiin, en hassusti enkä hassuttomasti. "Ristiretkestäni", niinkuin sitä muutama nm. leikkisästi nimittää, en aio luopua kokonaan vielä. Nyt tosiaan näyttää menevän hyvin, niinkuin edellisviestissäni näin totesin, mutta sekään ei riittänyt muutamalle. Kyllähän se fakta on näin, että valmennuksen arvostelijat on vienyt tän leikin 2-1, kevät näyttää ettei jopa 3-0. Mutta vaikka olenkin suurin päälle päsmäri aiheesta toivoisin itsekkin 2-1 tilannetta.
Se, että olisiko vaihdos auttanut Tapparaa siinä missä Jokereita jää meille kaikille ikuiseksi arvoitukseksi? ;). Materiaalista mikä Tapparalla on, ei lienee enää tarvittse kauheasti vääntää?  ;) Saarisen ote; pysyvää vai väliaikaista? Selviää keväällä.

coly:

--- Lainaus käyttäjältä: Trafan - Tammikuu 17, 2010, 13:48:48 ---Ihan noin vihjeeksi: sinun varmaan kannattaisi huilata hetki keräten voimia ja jatkaa Saaris-ristiretkeäsi uudelleen vasta sitten kun Tappara putoaa kuntopuntarin ykköspaikalta tai edes kunnes Tapparan tämän kauden pisin voittoputki katkeaa.
Saisit luultavasti silloin enemmän ymmärtämystä mielipitellesi.

--- Lainaus päättyy ---

Onpa erittäin kehittävä ja keskustelua esille tuoma ohjeistus, ja vielä moderaattorin toimesta. Kommunismi voi ja elää hyvin tällä palstalla.

Itseasiassa Saarisen kritisoijat olivat oikeassa uskoessaan joukkueen potentiaaliin ja materiaaliin. Meille nimet Saravo,Mäntylä,Nieminen ja Koskela olivat hyviä pelaajia joista vain piti kaivaa potentiaali esiin ja saada heidät omalle tasolleen. Nyt pelaajat pelaavat omalla tasollaan ja Tappara alkaa nousta sinne minne materiaali edellyttääkin. Näin ollen viime aikoina valmennus ja Saarinen on tehnyt sen mitä tällä joukkueella pitääkin tehdä, sulkaa aletaan lyömään hattuun vasta kun katsotaan mihin kevät Tapparan vie. Kärjistetysti kritisoijat seisoivat pelaajien takana ja puolustelijat valmennuksen takana haukkuen kirvesrintaisia pelaajia paskoiksi. Itse seison nyt myös valmennuksen takana koska on saanut vihdoin ja viimein pelaajat tasolleen. Tästä on hyvä jatkaa.

Ja mitä jatkoon tulee ilman muuta Saarisella jatkettava ensi kaudellakin.

Haukka21:
Ei varmaan tarvitse miettiä Alataloa, mennee Sveitsiin.
Ja jos näin hyvin menee loppukausikin, niin eiköhän näillä valkuilla jatketa...
En muuten ikinä ois uskonut sanovani tota... no hyvä näin....

Gagarin:

--- Lainaus käyttäjältä: Mazza - Tammikuu 15, 2010, 17:01:49 ---Olen edelleen sitä mieltä että sen karmean alkukauden aikana olisi ollut perusteltua erottaa Saarinen, niitä totaalisen huonoja kotipelejä on vaikea unohtaa. Tappara-johto kuitenkin luotti valintaansa ja se näyttää nyt oikealta ratkaisulta. Lopulliset arviot tehdään kuitenkin vasta keväällä.


--- Lainaus päättyy ---

Tässä Mazza tiivistää kyllä myös meikäläisen tunnot ihan täydellisesti.

Itse olin Saarisen erottamisen kannalla, ja en käsitä että joku voi vättää etteikö siihen olisi ollut ihan järkeviä syitä. Nykytilanteessa on tietysti selvää, että Saarisella mennään kauden loppuun. Tässä mielessä voidaan toki jälkiviisastella, valmennuksen arvostelijat "hävisivät" koska miestä ei erotettu tällä kaudella. Muuten on liian aikaista lähteä kääntämään kelkkaa totaalisesti ja nostamaan Saarista "luuserista guruksi".

Voi tietysti olla, että koko ajan on ollut rautainen suunnitelma joka vasta nyt alkaa näkyä pelissä ja tuloksissa. Itsekin tietysti haluan ajatella että nousujohde vain jatkuu ja huipentuu keväällä ties mihin. Silti: kyseessä on koko kauden ensimmäinen todellinen hyvä jakso. Vasta jälkeenpäin voidaan nähdä, oliko se jotain ohimenevää vai huikean kevään lähtölaukaus.

Mutta nyt kun tässä aallonharjalla mennään, niin meidän fanien pitää nauttia ja täyttää halli. Sillä tavalla se hyvä flow siellä joukkueessakin kestää pidempään. Lopultahan on täysin toisarvoista, kuka oli oikeassa ja kuka väärässä, kunhan Tappara voittaa.

mrcrowley:
Tapparan menestys on ilman muuta se tärkein tässäkin asiassa, nyt menee hyvin ja homma jatkukoon.

Sen verran täytyy kuitenkin vielä heittää palloa takaisin, että itse olen Saarisen takana koko syksyn seissyt ja voin sanoa nähneeni valmennuksen ja joukkueen potentiaalin sieltä asti. Tässä monet eivät ole nähnyt sitä kuuluisaa "metsää puilta".

Minä EN ole haukkunut Tapparapelaajia, vaan olen tuonut julki ne heikkoudet joita Tapparan rosteri pitää sisällään. Esim. Koskela ilman hyvää sentteriä, viivapelote, Ojasen ja Niemisen johtajuus, Saravon ja Mäntylän tasonnostot = varmempi puolustuspeli. Tällaiset perusasiat on nyt saatu kuntoon. Osa valmennuksen-, osa Leinosen avittamana. Kyseiset asiat ovat taanneet toimivan Tapparakonseptin, joka on luotu pitkäjänteisellä työllä. Viime kautena maksettiin todella suuret oppirahat kyseisestä asiasta ja oppirahojen maksu ikävä kyllä ulottui myös pitkälle syksyyn, mutta se tärkein eli valmennuksen jatkaminen eli pitkäjänteisen työn arvostaminen loi Tapparalle edellytykset menestykseen. Tämän olisi moni halunnut haudata ja voin väittää, että Tappara ei olisi sarjataulukossa viidentenä ja 10 ottelun kuntopuntarissa kärjessä, jos kyseinen hätäratkaisu oltaisiin syksyn vaikeina aikoina tehty.

Tää mitä nimim. 67 valmennuksen vastarintaliikkeen johtajana puhuu siitä kuinka valmennuksen erottajat johtavat 2-1 on täyttä propagandaa. Ylipäätään kyseinen vastakkainasettelu on mielestäni naurettavaa. Kyllä se vaan niin menee, että pienen budjetin seurat voivat yltää menestykseen ainoastaan pitkäjänteisellä työllä ja koko joukkueen panoksella. Jos tälle vastakkainasettelu linjalle kuitenkin halutaan lähteä, niin sanotaan, että niin kauan kun Tappara keikkuu kuuden sakissa, niin "valmennuksen puolustajat" ovat vieneet taiston 6-0.

Mutta se siitä paskasta jälleen kerran. Mulle riittää, että Tappara pelaa viihdyttävää ja voitokasta jääkiekkoa, jossa yksilötaidot ja joukkueen panos ovat sopivassa balanssissa. Sitä on mukava seurata ja kiitos kuuluu tämän topikin otsikon henkilölle ja tietysti myös kirvesrintaisille pelaajille seurajohtoa unohtamatta. Torstaina Hakamettään ja lauantaina Turkuun. Life is Life!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta