Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Mikko Saarinen - Tapparan päävalmentaja 2008-2010

<< < (283/420) > >>

juti:
Tapparalla on ennen taukoa 5 peliä, 3 vieraissa (Kalpa, Hpk ja Jokerit) sekä 2 kotona (Tps ja Saipa). Itse odottaisin nyt Tapparalta kolmea 3 pisten voittoa. Suht helppoja pelejä kummiskin edessä että olisi mahdollista aloittaa kunnon voitto putkikin mutta kyllä mä olen ainakin 9 pisteeseen tyytyväinen.

Modet voi siirtää toiseen ketjuun, itse en keksinyt parempaakaan.

coly:
Olen kyllä koko päivän rapulahuuruissa pyöritellyt tuota Tapparan hylättyä maalia ja se kuinka Saarinen reagoi tilanteeseen. Viimeinen kirosana on pyörinyt päässä, siinä sanasssa tuli kyllä kaikki epätoivosta tuskaan... Ei puuttunut tunnetta.

juti:

--- Lainaus käyttäjältä: coly - Marraskuu 29, 2009, 17:01:58 ---Olen kyllä koko päivän rapulahuuruissa pyöritellyt tuota Tapparan hylättyä maalia ja se kuinka Saarinen reagoi tilanteeseen. Viimeinen kirosana on pyörinyt päässä, siinä sanasssa tuli kyllä kaikki epätoivosta tuskaan... Ei puuttunut tunnetta.

--- Lainaus päättyy ---

Totta turiset, kyllä Saarinen ainakin tunteella on mukana.

Ljpp:
Saarisen Mikko on saanut itselleen ja Tapparalle vielä yhden oljenkorren. Nyt neljän pelin jaksolla on 2 maalin tappiota huippujoukkueille (Kärpät, HIFK) ja kaksi hyvää voittoa (Blues, Lukko). Voitot eivät ole tulleet toimivalla pelitavalla, vaan kovalla taistelulla. Tappiopelejä en ole nähnyt, mutta ilmeisesti taisteluilme on niissäkin peleissä ollut ihan kohtalainen? Ojas-apina on nyt pois päiväjärjestyksestä, ja uutena villinä korttina on saatu mukaan Guolla ja jotain annettavaa saattaa olla myös Leimulla.

Varsinainen oljenkorsi tulee kuitenkin muiden joukkeiden vaikeuksista. Vastoin odotuksia vahva pelitapajoukkue TPS on romahtanut ja toisaalta HPK on ehkä odotetunkin vaisu. Huomio tulee kiinnittää pistekeskiarvoihin: http://www.sm-liiga.fi/tilastot/sarjataulukko.html

6. sija häämöttää nyt vain neljän pisteen päässä ja Tapparalla on yksi ottelu vähemmän pelattuna kuin Bluesilla ja HPK:lla. Olettaen että kaikki muut pysyvät tämän hetken keskiarvotasollaan, Tapparan pitäisi nostaa omansa 1.6 PPG tahtiin jolloin HPK ja Blues olisi ajettu kiinni 20 pelin jaksolla. "Helpoiten" tämä tietysti onnistuisi rykäisemällä ensin selkeä voittoputki, ja pysymällä sen jälkeen noin 50+% tahdissa.

Ässät tuskin tuosta nousee tai laskee. Joukkue pelaa fiiliskiekkoa heikolla materiaalilla, välillä voittaen ja välillä ei. TPS on mielenkiintoisessa tilanteessa - materiaali rajoittaa, eikä hyvä pelitapavalmentaja ole pystynyt pysäyttämään syöksyä. Nyt on Suikkasella todellinen näytön paikka, sillä tämä on hänelle ensimmäinen vastoinkäyminen TPS:n peräsimessä. Kunhan Ilves saa Genowayn takaisin se tulee jälleen olemaan kivikova kotonaan, mutta vieraspelaaminen lienee jatkossakin seuran ongelma - pinnakeskiarvo voi Colbyn paluun myötä kuitenkin olla ~1.5. Blues tekee hyvää työtä nuorella joukkeella, mutta lienee kuitenkin resurssiensa ylärajoilla - vuosia kestänyt loukkaantumissuma ei sekään voi olla enään sattumaa. HPK taas on tasapaksu ryhmä vailla todellista 1. kenttää ja suunnilleen oikealla sijoituksella, mutta mielestäni ehkä kuitenkin säälijoukkue pikemminkin kuin suoran playoff-paikan ansaitseva. 

Myrrä70:
Hienosti pelattu ja toimittu koko joukkueen osalta tuo lauantain peli. Jos yhtä kovaa yritystä saadaan joka peliin niin alan uskoa että tässä saattaa vielä pieni sauma parempaan olla. Pelitapa olisi kyllä kiva lisä mutta kovalla yrityksellä ja tappamisen meiningillä voidaan sitäkin korvata.

Itse olen kyllä sitä mieltä että muutamat alisuorittajat pitäisi nopeasti haivata, koska ovat joukkueelle enemmän taakka kuin minkäänlainen apu. Koskela, Halme, Korhonen eivät ole meille minkäänlainen apu. Yksi kovanluokan right pakki ja maalintekijä laituri kehiin niin hyvä tulee. Koskela ja kumppanit ovat niin pehmeitä että oikein pahaa tekee.

Itsekkin olen pitkään vaatinut Saarisen päätä vadille, mutta rehellisyyden nimissä, jos ei ole kunnon vaihtoehtoa, onko erottamisessa mitään järkeä, ehkä on ehkä ei. Muutama voitto ei vielä kesää tee, koska pakka voi hajota milloin vaan, mutta olisi kiva nähdä mitä tapahtuisi jos muutama tämänhetkinen pelaaja korvattaisiin onnistuneilla hankinnoilla. On varmaan helpompi vaihtoehto hankkia tällä hetkellä muutama laadukas pelaaja kuin yksi huippukoutsi.

Tätä koutsiasiaa tulisi silti todella harkita ensi kauden osalta. Saarisen en enää uutta kautta antaisi alottaa. Jos halutaan tosissaan tapella mestaruudesta. Petri Matikainen olisi ehdottomasti tavoittelemisen arvoinen kaveri kolmeksi seuraavaksi kaudeksi. En ukso että Jori, Enska ja kumppanit haluavat koko ikäänsä pelata joukkueessaa joka kilpailee sijoista 8-14. Ensi kauden Saarisella menetetään myös nippu arvokkaita pelaajia ja mitähän saadaan vaihdossa meillepäin??

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta