Kirjoittaja Aihe: Liigan tuomarit  (Luettu 97243 kertaa)

Poissa soosi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2849
    • Profiili
Vs: Liigan tuomarit
« Vastaus #225 : Tammikuu 05, 2014, 10:11:27 »
Nostettakoon tämäkin ketju esiin.

Tuomarointi on kykkä ollut tällä kaudella surkeaa SM-liigassa (lue Liiga).

Kärppien Marjamäki kommentoi. Osin tietenkin kyseessä etukäteispsyykkaus play-offeja varten...

http://www.jatkoaika.com/Haastattelu/marjam%C3%A4ki-t%C3%A4m%C3%A4-aivan-j%C3%A4rkytt%C3%A4v%C3%A4%C3%A4/153736
"Mailahäirintä järkyttää päävalmentajaa

Kärppäluotsin mielestä mailahäirintä on lisääntynyt muutaman viime kuukauden aikana Liigassa. Vähän väliä kärppäpelaaja luistelee vaihtoaitioon päätään pyöritellen, kun pilli ei soi vastustajan rikkeestä.
− Olen todella huolissani mailahäirinnän lisääntymisestä. Se on ihan järkyttävää. Voin kuvitella, mitä se on kahden kuukauden kuluttua! Me jutellaan siitä otteluvalvojan kanssa ja kaikki ovat samaa mieltä, mutta mitään ei tapahdu. Kukaan ei johda tätä, Marjamäki tuhahtaa.
Muutenkin tuomaritoiminta ja jäähymäärät ihmetyttävät oululaisvalmentajaa.
− SaiPa on käynyt 50 kertaa enemmän ylivoimalla kuin me. Se tarkoittaa sitä, että kun sarja on ohi, he ovat käyneet sata kertaa enemmän ylivoimalla kuin me. On se hassu tilasto! Mun mielestä me on vedetty kuitenkin ihan ok syksy, eikä tämä ole enää mikään musta tuntuu-juttu. Varsinkaan johtoasemassa ja kotona, Marjamäki päättää."

Poissa 4_TRA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3246
    • Profiili
Vs: Liigan tuomarit
« Vastaus #226 : Tammikuu 05, 2014, 11:35:24 »
Kommenttia ihan yleisesti, liittyy kaikkiin liigan joukkueisiin.
Eikö kuitenkin perinteinen kahvaus ole edelleen rangaistu. Nyt on tuo kiekon ryöstö, mailan varren nosto menee hanskoille ja laillinen laittomaks....oliko tää nyt takakarvausta.
Mutta tuomariston pitäs kyllä kokoontua määrävälein ja käydä läpi pelejä tuomareiden tekemisistä. Maajoukkuetauoilla vaikka viikonloppu Vierumäellä, oman tekemisen kriittinen analysointi. Kolme kehitysaskelta, ihan ensimmäiseksi pelin molemmille joukkeille sama linja pelissä , toiseksi linja läpi ottelun samaksi ja sitten vielä sääntökirjan rangaistusten läpikäynti myös sovittaen pelaajien uusimmat jekut niihin. Ei siis juurikaan korjattavaa :)
Voi olla että näin toimivatkin vaan ei oikein peleissä vaikuta siltä.

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Liigan tuomarit
« Vastaus #227 : Tammikuu 05, 2014, 17:57:36 »
Marjamäki on ihan oikeassa. Itse en lue noita ainakaan pelkiksi itkuiksi.

Katsoin sivusilmällä HIFK-Kärpät peliä pieniä pätkiä kun Tapparan peli oli jo erätauolla. Olisin oikeastaan aina laittanu HIFK:n pelaajan jäähylle jos olisi ollut pilli suussa. Toisaalta esim. viime Tappara-Kärpät pelissä vierailija hyötyi löysästä linjasta, ei suinkaan niin paljon kuin esim. Ilves eilen.

Eniten mua vtuttaa tuomaritoiminnassa tuo ainainen viimeisen erän pilli taskuun-syndrooma. Se on pahinta mitä jääkiekossa on pielessä liigassa. Viimeisessä erässä ne ratkaisut yleensä tehdään ja tuomareilla on ihan paskat housussa. Tästä paras esimerkki on eiliseltä kun ottaa käsittelyyn esim. Saravon kiinnipitämisen ja Niemisen estämisen ensimmäisessä erässä, niin eihän linjasta ollut tietoakaan enään viimeisestä erässä.

Poissa Naapuriseurasta

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 287
    • Profiili
Vs: Liigan tuomarit
« Vastaus #228 : Tammikuu 05, 2014, 18:03:57 »
Noin yleisesti ottaen on tosiaan mennyt niin että kolmannessa erässä viimeistään se linja muuttuu täysin. Varsinkin johtoasemassa oleva saa helpommin jäähyjä kun tappiolla oleva. On nykyään hyvin harvinaista, että linja pysyisi samana koko ottelun.

Tuohon Marjamäen kommenttiin liittyen, välillä aivan pienistä koukuista tulee jäähyjä, välillä pelkkä mailannosto riittää jäähyyn, välillä saa sitten koukkia miten haluaa.

Poissa soosi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2849
    • Profiili
Vs: Liigan tuomarit
« Vastaus #229 : Tammikuu 29, 2014, 10:58:35 »
Tuomaritoimintaa kuntoon!

http://www.iltasanomat.fi/sm-liiga/art-1288647193791.html

SM-liigan tuomaritoiminta on ajautunut syöksykierteeseen. Ongelmat on havaittu kaikkialla - myös SM-liigan päämajassa. Liigan toimitusjohtaja Kimmo Rannisto saapui ISTV:n Tuomioistuin-ohjelman vieraaksi ja myöntää suoraan, ettei ole tyytyväinen tuomaritoiminnan nykytasoon.

Poissa Linden #16

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1911
  • Kaikkeen kätevä,mutta ei mihinkään pätevä!
    • Profiili
Vs: Liigan tuomarit
« Vastaus #230 : Maaliskuu 12, 2014, 21:05:04 »
No hohhoijjaa...Aleksi Rantala on valittu tuomariksi MM-Kisoihin ;D Jyri Rönn toinen Suomalaistuomari. Kas kun ei Teemu "squirel" Salminen....
"Kankaanperä osoitti ensimmäisessä maalissa, että kun lähtee, niin lähtee perkele ja menee kovaa, Tapola intoutui joukkueensa avausmaalista." -JA 14.1 Tappara-Ilves pelin raportissa-

Poissa soosi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2849
    • Profiili
Vs: Liigan tuomarit
« Vastaus #231 : Toukokuu 03, 2014, 18:55:50 »


Paras erotuomari - Wiitala-palkinto: Jukka Hakkarainen ja Jari Levonen

Poissa ISO KOLMONEN

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Vs: Liigan tuomarit
« Vastaus #232 : Toukokuu 04, 2014, 15:07:51 »
 :o loput viälä huonompia vai miten se meni

Poissa Tappura

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 479
    • Profiili
Vs: Liigan tuomarit
« Vastaus #233 : Syyskuu 11, 2014, 19:55:24 »
Ensimmäisessä kolmessa ottelussa vihelletty jo yhteensä 53 jäähyä. Toivottavasti vain alun intoa tuomareilla, eikä tälläisellä linjalla vedetä koko kautta. Itse en pidä näin katkonaisesta pelistä.

Poissa TJ

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1491
    • Profiili
Vs: Liigan tuomarit
« Vastaus #234 : Syyskuu 11, 2014, 20:19:17 »
http://www.ruutu.fi/ohjelmat/sm-liiga/hifkn-ikonen-taklasi-itselleen-kauden-ensimmaisen-suihkukomennuksen
Mielenkiintonen ratkasu toi 5+20. Ite oisin jättäny viheltämättä, näyttäis olevan enemmän "taklatun" kun "taklaajan" syy.
Tätä ei saa ottaa talteen.

Poissa isokasi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 645
    • Profiili
Vs: Liigan tuomarit
« Vastaus #235 : Syyskuu 11, 2014, 20:27:25 »
Ensimmäisessä kolmessa ottelussa vihelletty jo yhteensä 53 jäähyä. Toivottavasti vain alun intoa tuomareilla, eikä tälläisellä linjalla vedetä koko kautta. Itse en pidä näin katkonaisesta pelistä.

Itse näkisin ja toivoisin, että mailahäirintä on vain otettu tiukemmin pois. Pelaajille menee hetki opetella uusi linja, mutta jos siinä pysytään, niin nopea taitokiekko voittaa. Valmentajien on pakko reagoida ja uskoa, että häirintää ei sallita ja penkittää jäähyherkät kaverit.

Tuohon Ikonen-Kuukka taklaukseen sanoisin vain, että TAKAviistosta kiekotonta tilanteen ulkopuolella suoraan päähän. Ei paljoa annettu taklattavalle jakoja, vaikka etukenossa luistelikin. Lisäpenalttia tulee varmasti.
Tänään on eilisen huominen!

Poissa TJ

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1491
    • Profiili
Vs: Liigan tuomarit
« Vastaus #236 : Syyskuu 11, 2014, 22:18:09 »
Tuohon Ikonen-Kuukka taklaukseen sanoisin vain, että TAKAviistosta kiekotonta tilanteen ulkopuolella suoraan päähän. Ei paljoa annettu taklattavalle jakoja, vaikka etukenossa luistelikin. Lisäpenalttia tulee varmasti.
Mun mielestä Ikonen ei edes yritä taklata vaan luistelee vain ohi, kun Kuukka luistelee itse Ikosta päin. Äärimmäisen huono ajoitus ja huono tuuri, mutta tahallista tuosta en saa sitten millään.
Varmasti kolahti ikävästi, mutta lisäpenaltit olis oikeusmurha.
Tätä ei saa ottaa talteen.

Poissa Screamager

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1636
    • Profiili
Vs: Liigan tuomarit
« Vastaus #237 : Lokakuu 22, 2014, 22:09:45 »
Pekka Virta antoi eilen kärkevää, mutta osuvaa palautetta HIFK:n 3-4-jatkoaikavoittoon päättyneen pelin tuomaritoiminnasta:

Lehdistötilaisuus

Myös ammattituomareista on keretty luomaan suunnitelmia:

YLE: Suuri suunnitelma julki: Suomen jääkiekkotuomaritoiminta kohti ammattilaisuutta

"- Uusi tuomariorganisaatio tulee vastaamaan tuomarien koulutustoiminnasta ja tuomaritoiminnan yleisjohtamisesta sekä kansainvälisestä kommunikoinnista, jotta kykenemme saavuttamaan sen aseman takaisin, mikä meillä on ollut. Suomalainen tuomaritoiminta on ollut huipputasolla kansainvälisesti, mutta viime vuosina olemme jääneet kehityksestä jälkeen. Muualla toimintaa on kehitetty huomattavasti nopeammin kuin meillä. Euroopassa harrastetuomaritoiminta onkin muuttunut ammattituomaritoiminnaksi, Pitkänen kertoo Yle Urheilulle."

Poissa Harald Hokiman

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1628
    • Profiili
Vs: Liigan tuomarit
« Vastaus #238 : Lokakuu 29, 2014, 17:00:44 »
Tomek Valtonen: "Mua hävettää"  Sportin päävalmentaja hiukan avautunut ja varmasti aiheestakin.
http://www.jatkoaika.com/Haastattelu/tomek-valtonen-mua-h%C3%A4vett%C3%A4%C3%A4/162268

" Onneksi " näitä ns. pillipiipareita osuu muillekin kuin vain Tapparan otteluihin.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 29, 2014, 17:02:16 kirjoittanut Harald Hokiman »
tapparasydän, vuodesta 1978

Poissa soosi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2849
    • Profiili
Vs: Liigan tuomarit
« Vastaus #239 : Lokakuu 29, 2014, 17:56:45 »
Tomek Valtonen: "Mua hävettää"  Sportin päävalmentaja hiukan avautunut ja varmasti aiheestakin.
http://www.jatkoaika.com/Haastattelu/tomek-valtonen-mua-h%C3%A4vett%C3%A4%C3%A4/162268
" Onneksi " näitä ns. pillipiipareita osuu muillekin kuin vain Tapparan otteluihin.
Petri Lindqvistin ja Tuomas Pöyhösen iltapuhde ei mennyt putkeen joo.
Paikkojäähyt on hölmöläisten hommaa