Äänestys

Lehto vai Nikkilä?

Mika Lehto
47 (56.6%)
Tommi Nikkilä
36 (43.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 76

Kirjoittaja Aihe: Lehto vai Nikkilä  (Luettu 22274 kertaa)

Poissa Cissboll

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 545
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #60 : Lokakuu 05, 2007, 11:47:55 »
No tämä kyllä ihan typerä ketju.Tästä vois kinata vaikka aamutunneille asti kahden kesken.
Lehto tällä hetkellä ykkönen,mut sitten kun pelaa yhden huonon tappio pelin niin sit on taas Nikkilän vuoro.
Mut tänään Kalpaa vastaan laittaisin Nikkilän kyllä maaliin,koska liigan viimenen vastassa ja vielä kotikaukalossa.Sais siinä Tommikin vähän tuntumaa alle.

Poissa Mac

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 540
  • Tappara
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #61 : Lokakuu 05, 2007, 11:56:14 »
Khöm... kirjoitusasua...  ;D

Mun mielestä aika vähän semmottia kovin helppoja maaleja on menny mitä mä oon nähny. Mitä nyt yksi muistuu mieleen, niin ainakin HPK:n ensimmäinen maali (Lehto). Ilmeisesti Lehto on ollut parempi, vaikkei Nikkiläkään huono ole kirjoitusten mukaan ollut. Itselleni sanottiin jopa, että Nikkilä piti Ilvestä vastaan pystyssä, mutta mun mielestä Lehdolla pitäis nyt jatkaa, kun hyvin kulkee.

Sanotaan nyt vielä, että joskus pari viikkoa sitten äänestin tähän, ja Lehtoa äänestin.

Poissa Manse-Fani

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1131
  • "Te voitte lähtee."
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #62 : Lokakuu 05, 2007, 14:43:27 »
Niin, ja mikä loppujen lopuksi on helppo maali? Ehkä osa todella on kiinniotettavissa, mutta eivät ne molarit niitä tahallaan päästä. Monet pienet asiat vaikuttavat, vaikeaahan se on samaistua katsojana maalivahtiin. Toki nyt joku näköesteetön siniviivalepakko on helppo maali, mutta u get the point.

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #63 : Lokakuu 05, 2007, 14:48:02 »
Maalivahtia voidaan haukkua siitä, että se päästi siniviivavedon helposti sisään koska odotti vain ohjausta jota ei koskaan tullutkaan.

Maalivahtia voidaan myös haukkua siitä, että se päästi ohjauksen helposti sisään koska keskittyi vain itse vetoon.

Poissa Fabio

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 529
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #64 : Lokakuu 06, 2007, 11:14:22 »
Eilen oli sitten luultavasti se peli, jonka jälkeen maalivahti vastuu jälleen vaihtuu. Tapparassa kun on viimeaikoina ollut tapana peluuttaa maalivahteja putkissa, ja nyt on melkein viikon tauko, joka tavallaa katkaisee tuon putken kuin  luonnostaan. Lisäksi surkea peli Lehdolta Kalpaa vastaan varmasti helpottaa päätöstä vaihtaa maalivahtia seuraavaan peliin. Kalpan 1. ja 4. maali olivat jotain sellaista että niitä ei olisi saanut päästää missään tapauksessa. Myös 3. maalissa suht helpon vedon suoraan parhaaseen maalintekosektoriin, josta sitten maali syntyi.

Poissa Cognee

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 374
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #65 : Lokakuu 06, 2007, 13:49:31 »
Myös 3. maalissa suht helpon vedon suoraan parhaaseen maalintekosektoriin, josta sitten maali syntyi.
Toki 3. maalissa suurin syyllinen oli pelaaja (Nurmi??), joka ei saanut siivottua kiekkoa torjunnan jälkeen, vaan vetäisi hudin siitä...

Poissa Ansku

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 363
  • Tappara taklaa, viihdyttää ja voittaa
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #66 : Lokakuu 06, 2007, 13:51:49 »
Tää keskustelu oikeesti alkaa menee jo naurettavaksi. Luulen että maalissa on aina se kellä menee sillä hetkellä paremmin. Ja jos hävitään niin aivan naurettavaa alkaa miettiä mikä maali oli helppo ja mikä ei. Se on ihan sama kuka siä maalissa on kun kentällä on koko pelin aikana myös 20 muutakin pelaajaa. Joukkueena hävitään ja joukkueena voitetaan oli sielä kuka tahansa maalissa ja se kuka ne ''ratkasevat virheet'' teki niin se on sitten mun mielestä ihan sama onko se maalivahti vai kenttäpelaaja. Kummassakin maalivahdissa on kuitenki hyvät ja huonot puolensa niin mun mielestä tämä on ihan turhaa. Kannustetaan kumpaakin maalivahtia vaan hyviin suorituksii eikä pistetä fanien keskuudessa tällästä hirveetä taistelua pystyy niitten välille.
"Olen varmaan liigan ainoa pelaaja, joka ehtii maalille ohjaamaan omaa laukaustaan." -Ville Nieminen lämäristään

Poissa Mac

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 540
  • Tappara
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #67 : Lokakuu 06, 2007, 14:13:28 »
No ei se ihan sama ole, jos virheitä tekee aina sama pelaaja. En tällä nyt viittaa kehenkään, ainakaan maalivahteihin.

Poissa Fabio

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 529
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #68 : Lokakuu 06, 2007, 16:00:51 »
Myös 3. maalissa suht helpon vedon suoraan parhaaseen maalintekosektoriin, josta sitten maali syntyi.
Toki 3. maalissa suurin syyllinen oli pelaaja (Nurmi??), joka ei saanut siivottua kiekkoa torjunnan jälkeen, vaan vetäisi hudin siitä...

Koko tilannetta ei olisi tullut, jos Lehto ei olisi sylkenyt vetoa parhaaseen maalintekosektähnoriin. Se, että tapparalainen (en nähnyt kuka) lapioi ohi ilmassa olleesta kiekosta, oli sitten taas vähän huonoa tuuria. Nopeasti pomppiviin kiekkoihin kun on pelaajan usein hankala osua, mutta se Kalpan pelaajan veto olisi kyllä pitänyt pystyä torjumaan kulmaan.

Poissa Mac

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 540
  • Tappara
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #69 : Lokakuu 06, 2007, 16:09:14 »
Huh huh, Fabio. Kyllä se aika läheltä pääsi se KalPan pelaaja vetämään. Ja erittäin vaikea kiekko oli Nurmelle, joo, kun se oli lähes pysähtyneenä. Tää haukkuminen menee jo vähän yli. Et ikinä kehu Lehtoa, kun on aihetta, mutta kaikesta, mistä vain voi, niin pilkkaat kyllä. Kolmas maali oli eniten Nurmen vika, jos siinä lähdetään syyllistä etsimään.

Poissa Fabio

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 529
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #70 : Lokakuu 06, 2007, 16:13:07 »
Tää keskustelu oikeesti alkaa menee jo naurettavaksi. Luulen että maalissa on aina se kellä menee sillä hetkellä paremmin. Ja jos hävitään niin aivan naurettavaa alkaa miettiä mikä maali oli helppo ja mikä ei. Se on ihan sama kuka siä maalissa on kun kentällä on koko pelin aikana myös 20 muutakin pelaajaa. Joukkueena hävitään ja joukkueena voitetaan oli sielä kuka tahansa maalissa ja se kuka ne ''ratkasevat virheet'' teki niin se on sitten mun mielestä ihan sama onko se maalivahti vai kenttäpelaaja. Kummassakin maalivahdissa on kuitenki hyvät ja huonot puolensa niin mun mielestä tämä on ihan turhaa. Kannustetaan kumpaakin maalivahtia vaan hyviin suorituksii eikä pistetä fanien keskuudessa tällästä hirveetä taistelua pystyy niitten välille.

Tästä juuri näkee, että et varmasti ole koskaan pelannut jääkiekkoa tai mitään muutakaan peliä, jossa maalivahti näyttelee suht suurta osaa. Maalivahti on joukkueen tärkein pelaaja, sillä jos maalivahti päästää helppoja, niin koko joukkueen itseluottamus saattaa romahtaa. Maalivahdin ei tarvitse edes päästää niitä helppoja, sillä usein kenttäpelaajien peli sekoaa jo siitä, että oma maalivahti pomputtelee helppojakin kiekkoja. Siksi hyvään maalivahtiin panostaminen on erityisen kannattavaa joka joukkueelle. Lehto ailahtelee aivan liikaa, että kukaan pelaaja voisi luottaa häneen illasta toiseen.

Poissa Ansku

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 363
  • Tappara taklaa, viihdyttää ja voittaa
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #71 : Lokakuu 06, 2007, 16:27:37 »
Tästä juuri näkee, että et varmasti ole koskaan pelannut jääkiekkoa tai mitään muutakaan peliä, jossa maalivahti näyttelee suht suurta osaa. Maalivahti on joukkueen tärkein pelaaja, sillä jos maalivahti päästää helppoja, niin koko joukkueen itseluottamus saattaa romahtaa. Maalivahdin ei tarvitse edes päästää niitä helppoja, sillä usein kenttäpelaajien peli sekoaa jo siitä, että oma maalivahti pomputtelee helppojakin kiekkoja. Siksi hyvään maalivahtiin panostaminen on erityisen kannattavaa joka joukkueelle. Lehto ailahtelee aivan liikaa, että kukaan pelaaja voisi luottaa häneen illasta toiseen.

Itseasiassa oon pelannu ja aika monta vuotta. Toi on totta että se vaikuttaa jos maalivahti pomputtelee ja päästelee helppoa en mä sitä väitä. Lähinnä tarkotin että joukkueena voitetaan ja joukkueena hävittän. Nykyään vaan joka helvetin pelin jälkee tänne porukka tulee itkee kuinka taas jompikumpi oli päästäny ''helppoja'' maaleja. Varmasti jokaiselle pelaajalle tulee virheitä mutta maalivahtie virheet vaan näkyy taululla.
Kuka sinne maaliin pitäs hankkia että kukaan ei voi tulla sanoo kuinka ''helppoja'' maaleja taas pääsi ja kiekko pomppi?
"Olen varmaan liigan ainoa pelaaja, joka ehtii maalille ohjaamaan omaa laukaustaan." -Ville Nieminen lämäristään

Poissa Fabio

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 529
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #72 : Lokakuu 06, 2007, 16:28:11 »
Huh huh, Fabio. Kyllä se aika läheltä pääsi se KalPan pelaaja vetämään. Ja erittäin vaikea kiekko oli Nurmelle, joo, kun se oli lähes pysähtyneenä. Tää haukkuminen menee jo vähän yli. Et ikinä kehu Lehtoa, kun on aihetta, mutta kaikesta, mistä vain voi, niin pilkkaat kyllä. Kolmas maali oli eniten Nurmen vika, jos siinä lähdetään syyllistä etsimään.

Ymmärrät nyt luultavasti väärin. En siis tarkoita että sitä vetoa olisi Lehdon pitänyt torjua josta tuli maali, vaan tämä edeltävä laukaus olisi pitänyt pystyä vähintäänkin ohjaamaan kulmaan. Nyt Lehto ohjasi sen suoraan parhaimpaan maalintekosektoriin.

Tuokaan ei pidä paikkaansa etten ikinä kehu Lehtoa. Hehkutin Lehtoa täällä koko työsulkukauden kevät jakson, kun meille oli hankittu NHL-maalivahti suoraan huipulta. Palstan fanit hehkuttivat kilpaa Raycroftia vaikka mies pystyi hädintuskin pysäyttämään rantapallon. Samaan aikaan Lehto oli todella hyvässä iskussa, mutta eihän sitä haluttu täällä tunnustaa, että oma maalivahti oli paljon parempi kuin NHL-hätäapu. Tämän kevään jälkeen Lehto on vain ollut niin epävarma, että vaikea miestä on hehkuttaa, ennen kuin löytää varmutensa takaisin. En vain jaksa uskoa, että sitä ihmettä enää Tapparassa nähdään.

Poissa Fabio

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 529
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #73 : Lokakuu 06, 2007, 16:37:42 »

Itseasiassa oon pelannu ja aika monta vuotta. Toi on totta että se vaikuttaa jos maalivahti pomputtelee ja päästelee helppoa en mä sitä väitä. Lähinnä tarkotin että joukkueena voitetaan ja joukkueena hävittän. Nykyään vaan joka helvetin pelin jälkee tänne porukka tulee itkee kuinka taas jompikumpi oli päästäny ''helppoja'' maaleja. Varmasti jokaiselle pelaajalle tulee virheitä mutta maalivahtie virheet vaan näkyy taululla.
Kuka sinne maaliin pitäs hankkia että kukaan ei voi tulla sanoo kuinka ''helppoja'' maaleja taas pääsi ja kiekko pomppi?

Suurinosa näistä valittajista ei ymmärrä maalivahtipelistä yhtään mitään (En väitä itseänikään ammattilaiseksi, mutta ymmärrän sentään aika paljon). Nikkilä on aivan riittävän hyvä maalivahti liigaan, ja erityisesti hän on parempi kuin Lehto siksi, että taso säilyy paremmin illasta toiseen. Nikkilän perustekniikka on parempi, ja siksi hän lipsauttelee ja pomputtelee selvästi Lehtoa vähemmän. Lisäksi Nikkilä on isompi ja peittää maalin paremmin. Lehdon perustekniikka ei ole mielestäni samassa kuosissa, ja usein kiekot pomppivat Lehdolta hallitsemattomasti minne sattuu. Kumpikaan meidän maalivahdeista ei kuulu kumimies kastiin (esim. Thomas ja Hasek), joiden tekniikka on erikoinen, muta joilla kiekko vaan aina tarttuu suojiin. Näin ollen kannattaa luottaa siihen, jonka taso on vakaampi.

Poissa Pukka4ever

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #74 : Lokakuu 06, 2007, 22:23:04 »
Lehto peittää Kavenin tapaan liikaa maata. Tapparalla on outo tapa peluuttaa samaa maalivahtia siihen saakka, kunnes hän kämmää. Eikö olisi parasta pitää molemmat maalivahdit tuntumassa esimerkiksi viikko kerralla. Voi olla vaikea alku Nikkilällä Porissa torstaina varsinkin, kun Niggersonkin on lehtereille tuomassa väkeä. :-\ ;D